InsertNumLock Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Har lest rundt omkring på nettet om en fin oppfinnelse der de bruker en overhead og en lcd skjermt til prosjektor. Nå har jeg tatt fatt i prosjektet selv og skal teste ut dette. Har skaffet meg en gammel laptop og ribbet den for skjermen. Problemet er at jeg ikke hvet hvordan jeg skal koble ledningene som stikker ut fra skjermen til dataen. For på skjermen så er det nå to ledninger, en til strøm, og en til VGA. Den til VGA er det en haug med ledninger på og den tenkte jeg at jeg skulle koble til et skjermstykke, sånnt som er i enden på en vanlig skjerm. Opplegget ser slik ut : EDIT: jeg tror jeg kanskje laget litt dårlig emne tittel. (Retter på den) Endret 19. april 2005 av zuco~ Lenke til kommentar
BremnesX Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Heisann. Dette kan være forskjellig fra skjerm til skjerm, og produsent til produsent. For å finne ut av dette burde du sende en mail til produsenten av laptopen med "skjermnavnet" og be om råd derfra, evt få tilsendt et servicehefte (kan hende du må betale for det) Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Dette går dessverre ikke. Du kan ikke sette en vanlig vga skjermplugg rett på en skjerm fra en bærbar. Hvis det var det du mente. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 roxxx: Han tenker seg nok noe litt mer avansert og litt mer amatørmessig enn det (Hvertfall slik jeg forstod det) Synd jeg ikke har noe særlig med innspill å komme med, men det må jo være noen ganske faste koblingsskjemaer for slike ledninger til skjermer.. Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Tja, ikke vet jeg, men uten den elektronikken som er i igjen i den bærbare tror jeg at dette ikke går så bra. Jeg har ikke sett noen overganger/bokser/remedier som kan gjøre dette. Jeg vil tro det er rimeligere kjøpe en LCD skjerm brukt en prøve dette. Ta et søk og se hva alle spør om, men er ingen som jeg har sett som faktisk har klart det. Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Dette vil ikkje funke, nei... Om du absolutt må gjøre noe sånt, monter en forlengelseskabel mellom skjermen og hovedkortet på laptop'en og bytt ut baksiden av toppdekselet med en varmebestandig klar plast, eller helst, glass. (Bare glem å forsøke å bruke noe annet enn den originale laptopen til å kontrollere skjermen) Dette forutsetter selvsagt at du klarer å fjerne bakplata på LCD'en uten å ødelegge noe, og at det er en skjerm som krever kontinuerlig og STERKT backlight. (Reflective skjermer er ikkje gode til denne bruken) I tillegg anbefaler eg at du monterer inn ei vifte for å kjøle ned LCD panelet og elektronikken, for Overhead prosjektørene blir VELDIG varme... Ellers så får du nå kjøpt billige videokanoner som er portable og har en mye bedre billedkvalitet enn det du kan håpe å få til med en gammel LCD skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå