Gomp75 Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Har en pc som kjører windows XP home, SP2 og er tilkoblet nettet via ISDN. Selve oppkoblingen går greit, og jeg kan se det er overført noe data frem og tilbake. Det er imidlertid ingen programmer som får nettilgang. Ikke antivirus, ikke windows update, ingen nettlesere osv. Hittill har jeg prøvd følgende: - deaktiviert xp`s innebygde brannmur (tittet på instillinger osv) - av- og reinstallere nettleser - skanne etter hardwarefeil - se instillinger som har med nettilgang å gjøre - se om noen programmer blokkerer eller legger beslag på linjen Håper noen kan sette fingeren på hva jeg ikke har prøvd, og som forhåpentligvis vil hjelpe :-) Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Prøv følgende : start -> kjør -> cmd (trykk enter) 1. ping 193.75.75.75 (catch dns server) 2. ping www.db.no Får du svar på nummer 1, men ikke nummer 2 har du dns problemer... Lenke til kommentar
Gomp75 Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Takk for svar! :-) Jeg har ikke fått prøvd dette enda, men hvis det er dns som er årsaken. Hva gjør man da? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Jeg har ikke fått prøvd dette enda, men hvis det er dns som er årsaken. Hva gjør man da? Da får du sette en annen adresse til dns serveren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå