kyrsjo Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Har en printer som er koplet til en windowsserver (via JetDirect). På dette nettet er den delt ut med en haug av mellomrom i navnet. Noen som vet om det er mulig å få cups/samba/system-config-printer til å forstå at det faktisk er et gyldig navn på sharen, på tross av mellomrommene? Får feilmeldingen: "Unable to connect to SAMBA host, will retry in 60 seconds...ERROR: Connection failed with error NT_STATUS_BAD_NETWORK_NAME" på localhost:631 interfacet. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Hva med å bytte ut navnet fra "NAVN PÅ SKRIVER" til "NAVN\ PÅ\ SKRIVER". Altså escape mellomrommet. Bare gjetter her, men kanskje det går? Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Evt. gåseøyne rundt navnet. Eller angi med ip-adresse i stedet. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Snakk om share-navnet, ikke servernavnet - som allerede er anngitt med ip. Aner ikke helt hvordan jeg skal få inn gåsetegn i configfila (det passer liksom ikke inn i syntaxen...) - men escaping var en god idé. Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Snakk om share-navnet, ikke servernavnet - som allerede er anngitt med ip. Aner ikke helt hvordan jeg skal få inn gåsetegn i configfila (det passer liksom ikke inn i syntaxen...) - men escaping var en god idé. Sorry, jeg misforsto nok litt. Gjelder å lese spørsmålet ordentlig vet du Funker det med escaping da altså? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Håper det, skal teste på skolen i morgen. Hvis ikke, ber jeg bare admin av den windowsboksen bytte navn på printeren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå