Hidden Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Jeg opplevde at de lengste sviktet noen ganger under flytting/kopiering av store mengder data, så nå bruker jeg bare den ene til CD-RW og den andre gikk rett i bosset. Har bestilt meg noen RD3XPGaldiator kabler fra http://www.eksitdata.com/ i sverige. Disse kablene har egen jordledning som kan skrues i kabinettet i tillegg til at de generelt sett er bygd opp mye bedre (og derfor litt dyrere..) Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Er det denne typen du har kjøpt? Jeg har selv disse kablene, i alle fall ser de veldig like ut. Kjøpte mine hos Komplett. 2 stk. IDE + 1 stk. til floppy. Lengden er 45cm. Jeg må si at jeg ble skuffet over den mekaniske kvaliteten. Endekappen som skal slutte inntil pluggene har stygg tendens til å "skli" litt tilbake, slik at kablene inni blir synlige. Dette løste jeg forøvrig med et par dråper lynlim på selve den gule strømpa. Ellers var de i det korteste laget. Med litt tenking (til en forandring), så løste jeg det til slutt, men det ble trangt. Hvis IDE kontaktene dine sitter for langt unna, så kan det by på problemer. Jeg har et Chieftec Dragon Aluminium Tower Sølv og som nevnt så gikk det med et nødskrik. Hovedkortet mitt er et ABIT BD7-RAID Innmaten består av DVD, Brenner, 2 stk. HD, 1 stk. floppy. Jeg plasserte DVD spilleren i drevplass 2, og brenneren under der igjen. Disse går som slave og master på samme IDE kabel. Deretter plasserte jeg floppy`n øverst på øverste feste. HD`ne plasserte jeg i nederste "festekassett" med luft i mellom. Dette fungerer helt fint med bra arbeidstemperatur. Lykke til! Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Det er nok de han har kjøpt ja. Kjøpte det Alukabinettet til en av sønnene mine : Her ser du inni den store : Nå er det kommet til et ABIT XP Media frontpanel med tu USB en lyd og en Firewire kabel samt en HD i til... Gleder meg virkelig til å få rydda opp mer i kablene inni der :smile: Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Hehe Balthazar! Med alle de viftene, så er det vel snart en Hoovercraft, ikke vondt ment. Jeg lurte på en sak, hvordan er finishen på ditt kabinett fra Chieftec? Mitt er ikk all verden å skryte av. Da tenker jeg på selve lakkarbeide som er gjort på plastfronten. Når jeg ser på fronten i forskjellige vinkler, og spesielt døra, så virker det som om lakkeringen er ujevn. M.a.o. på en skala fra 1 til 10, så får den en femmer (4). Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 De kunne jo spandert et strøk med klarlakk ja.. Utenom det så ser det greit ut på det kabinettet som vi fikk. Det jeg setter pris på med sølvfargen er at riper og slikt etter LAN parties er MYE mindre synlige enn de er på mitt svarte kabinett. Når det gjelder alle viftene mine så har det en enkel forklaring: Mange store vifter på sakte fart = lite støy. Færre vifter på større fart = masse ulidelig plagsom osv lyd. Lol, kom til å tenke på en kompis av meg som har omtrent like mange vifter, bare det at han kjøpte de kraftigste Papst viftene "Hør hvor feit pc jeg har da!!" Altså er de et ledd i kampen om stillhet :wink: Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Quote: Den 2002-07-07 15:24, [RCG]Balthazar skrev:Gleder meg virkelig til å få rydda opp mer i kablene inni der :smile: Jeg lurer på når PSU produsentene får orden på kablene som går ut i fra den dessverre så nødvendige hermetikkboksen. Sikkert noen som allerede produserer PSU`er med kabler som er ordnet. Det er jo faktisk de kablene som er med på skjemme det indre i en PC. Jeg har pakket inn mine i spiralstrømper, men det kunne ha vært vakrere. Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Enig der ja. Jeg brukte svart isolasjonsteip ala elektriske anlegg i biler og hengte opp alle ekstraledininger med strips. Krympestrømper ville jo vert mye bedre da men.. Mitt ønske er at man kunne koble til og fra de ledningene man måtte ha behov for direkte på strømforsyningen på samme måte som man kobler f.eks. IDE kabler på hovedkortet. Da kan man jo velge kvalitet, lengde osv etter ønske også. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Send inn det forslaget til noen av de ledende PSu produsentene. De gjør vel snart alt for finne på nye løsninger, og ikke minst kapre nye markedsandeler. God ide! :smile: Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 7. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Hei igjen! Ikke få angst for de gule kablene, etter et par dråper med lynlim, så sitter mansjettene vakkert på plass. Teknisk har jeg ikke hatt noe problemer med de. M.h.t. plasseringen av IDE kontaktene dine, så er de plassert så og si på samme sted som på mitt ABIT-BD7 HK. Hvis du ser til høyre for minnekontaktene, så ser du to grønne og en hvit kontakt. Sammenligner du med ditt kort, er de nesten identiske. De to gule IDE kontaktene lenger ned er beregnet for RAID diskene. Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Quote: Den 2002-07-07 14:24, [RCG]Balthazar skrev:Jeg opplevde at de lengste sviktet noen ganger under flytting/kopiering av store mengder data, så nå bruker jeg bare den ene til CD-RW og den andre gikk rett i bosset.Har bestilt meg noen RD3XPGaldiator kabler fra http://www.eksitdata.com/ i sverige.Disse kablene har egen jordledning som kan skrues i kabinettet i tillegg til at de generelt sett er bygd opp mye bedre (og derfor litt dyrere..) Disse kablene oser jo av kvalitet. Lurer på om ikke det blir et lite sett med slike på meg også :smile: Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 7. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
jorlille Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 De runde kablene i sølv på microplex, har ingen problemer med at endekappen sklir tilbake. Har 2 stk 90 cm og her sitter alle endekappene godt fast, i motsetning til endekappene på de gule. Tror kablene ut fra Enermax PSUer skal være "innkapslet". Eier ikke en selv så jeg er ikke 100% sikker, men en av formumets mange eiere av Enermax PSUer kan sikker bekrefte/avkrefte det. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Kablene som går til hovedkortet (den store klompen), er innkapslet med en sånn svart "strie" kabel. Knitrer når du tar i den! :smile: Infon kommer utifra en 431W whisper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå