Galandrik Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Hei! Natt til i dag satte jeg en av pc'ene (P3 933, 256 MB sdram...) til å laste ned over natten, om morgenen hørtes det et klikk og så skrudde pc'en seg av, skjermen sto imidlertidig fremdeles på (svart skjerm). Jeg prøvde å starte pc'en senere, men ingenting skjedde, verken vifter (der inkludert strømforskynings viften) eller noe annet slo seg på. Så jeg byttet stømforskyner (til en 230) ,men det gjorde ingenting fra eller til. Senere startet jeg den andre pc'en for å koble på internett, men da kom felimeldingen "Ingen summetone. Kontroller at modemet er tilkoblet telefonlinjen." Jeg prøvde gjentatte ganger, men samme feilmelding dukket opp hver gang. Tilslutt koblet jeg modemet til den andre kontakten vår (den som tilhørte telefonen) og da koblet modemet seg opp som normalt. Så det jeg lurer på er om det kan ha vært lyn etc som har ødelagt strømmforskyneren? Eller hva annet kan det være? Forslag mottas med takk! MVH Kjetil Bergum Røysland Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Det kan jo ha skjedd et spenningsfall om natta - noe lyn er det neppe, for da skulle modemet gått, og du skulle merka lukt av PSU'et eller noe annet... Er det samme OS på begge maskinene ( hvilket ), og pleier du skifte oppkoblingen mellom disse ? ...hmm, er jo mystisk med fullstendig død maskin da - har du fått liv i den igjen ? [ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-07-07 15:13 ] Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 8. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2002 Det er innebygget modem i maskinen. De to pc'ene jeg har er koblet sammen på en linje (de har henholdsvis Win 98 og Win XP Home (,der XP er på den "døde" maskinen). Vi har tilsammen to linjer, en til telefonen og en til modemet. Det merkelige var at telefonen virket i den kontakten modemet ikke lenger virket i. Nei, jeg har ikke fått liv i pc'en igjen. Skal, kabinett vifte, strømforskyningsvifte etc starte selv om hk ikke virker? Kan det ha skjedd noe med powerknappen (,tilgang til hk)? [ Denne Melding var redigert av: Galandrik på 2002-07-09 01:26 ] Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 HK kan være "gåent"... slik at PSU ikke får noe "start-signal"... Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 PC'er er noen merkelige vesner. Nå, etter tre dager, med utallige oppstartsforsøker, startet plutselig pc'en :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Galandrik skrev (2002-07-09 09:56):PC'er er noen merkelige vesner. Nå, etter tre dager, med utallige oppstartsforsøker, startet plutselig pc'en :smile: Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Den 2002-07-09 09:56, Galandrik skrev:PC'er er noen merkelige vesner. Nå, etter tre dager, med utallige oppstartsforsøker, startet plutselig pc'en :smile: Hehe, altid smart og sette i kontakten. Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 hehe, den kontakten har aldri vært lenger inne en det den var de tre dagene :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå