Gå til innhold

Enda en blogg til kritikk - holm1.net.

Anbefalte innlegg

Hei!

Her kommer enda en blogg til kritikk, har vært flere av dem i det siste.

Prøvde meg for ikke så lenge siden, noe jeg i ettertid konkluderte med fiasko.

Det ble rett og slett for dårlig, og jeg tok den ned etter et par dager.

Prøver meg igjen, håper den er noe bedre.

En del ting jeg håper dere kan hjelpe meg med:

• Menyen: Blir det for mye med kvadratet som dukker opp ved :hover? Trenger også tips til hvordan jeg kan skille meny og innhold
  • Typografi: Noe som kan gjøres bedre?
  • Andre ting du måtte ha på hjertet

Vil snart komme et eksempel på hvordan selve blogginnleggene blir med kommentarer og hele pakka. Bildearkivet vil også komme.

Takker for alle tips og kommentarer :)

Link

Endret av <ingve>
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! Ser slettes ikke verst ut dette her vil jeg si!

Kan jo ta det første punktet du nevner; :hover-effekten. Synes skriften på linkene i menyen blir litt for store i forhold til overskriften. Hover-effekten synes jeg passer fint inn, burde dog minske skriftstørrelsen en del.

En annen ting jeg kanskje ville ha fjernet, var hover-effekten på "link-siden" din... ble litt for mye med border synes jeg.. men dette er da min mening :)

Ellers synes du lyktes fint med gradient-effekten din i body, passer veldig fint i bloggen din synes jeg! Fargene synes jeg også passer fint. Hva med å tone inn noe grønt noe sted? Litt mer "lime-grønn"? Tror kanskje det hadde passet bra, f.eks. på en overskrift av noe slag...

Bra potensiale synes jeg!

Lenke til kommentar

OShea22:

Tror ikke jeg kommer til å endre noe på skriftstørrelsen. Har prøvd med mindre, men jeg synes det passer best slik det er nå. Tenkte egentlig å ha en nokså "svak" overskrift der, men jeg skal se hva jeg kan gjøre.

Helt enig, har endret litt på linkene der ja.

Lime-grønn? Skal se på saken, men kan ikke love noe.

Takk for god kritikk :)

fUzZy^:

Liker egentlig at det er litt uklart før :hover, og tror det blir slik.

johnny bravo:

Overskriften skal fikses!

Kom gjerne med flere innspill :)

EDIT: gjorde overskriften mer tydelig. Fant denne fargen mest passende, men jeg er ikke fornøyd. Blir litt kjedelig og ensfarget liksom...Forslag? (Lime-grønn passet ikke)

Endret av <ingve>
Lenke til kommentar

flodhest:

- Prøvde uten først, men fant ut at det så best ut slik. Flere som synes det er vanskelig å se hva som står i menyen? Selv har jeg ingen problemer :hmm:

- Bakgrunnen blir som den er foreløpig

- Skal prøve meg frem med andre farger på innholdet i morgen, tror kanskje bakgrunnen vil passe bedre og da...

Ellers er det bare å komme med kritikk, setter pris på alle konstruktive innspill :)

Endret av <ingve>
Lenke til kommentar

En liten ting jeg kom til å tenke på; hva med å flytte linkene i menyen noen px inn, til høyre? Som et lite innrykk, hvis du skjønner hva jeg mener?

Tror kanskje det ville tatt seg litt bedre ut, ettersom det er menyen din.. Kanskje litt "vanskelig" å se skillen mellom overskriften på menyen, og linkene under...

Hvis du skjønner noe av det jeg skrev nå da.. ;)

Lenke til kommentar

Som vanlig har jeg litt andre meninger enn alle andre her inne, og ingen bryr seg om dem, men vi kan jo uansett prøve denne gangen og kanskje flisa snur seg.

Syns det var veldig mye blått, savner litt fler farger.

Hover på xhtml/css/508-linkene var grusom, rett og slett for stor understrek.

Syns menyen var videre uklar.

Den firkanten ved hover på menyen var helt grei, men syns den ble litt klemt opp i teksten.

Fonten du bruker på teksten passa videre dårlig med sammen med den i menyen.

En helt grei og fin side, men fikk ikke noe følelse av at den var helt knall.

Lenke til kommentar

Mira:

Jeg også, tror det blir der

OShea22:

Skjønner hva du mener. Prøvde heller med en annen farge på overskriften, blir det noe bedre?

LoS:

Holder på å prøve meg fram med flere farger, uten de store forandringene foreløpig. Valideringsknappene er endret, og jeg har gjort om menyen en del.

Domodyret:

Litt standard er det nok kanskje, men jeg liker det av en eller annen grunn.

Skal se om jeg kan dempe bruken litt.

Ellers har jeg prøvd å få litt svakere kontraster i innholdsfeltet.

Er fremdeles åpen for mer kritikk....

Lenke til kommentar
OShea22:

Skjønner hva du mener. Prøvde heller med en annen farge på overskriften, blir det noe bedre?

Jepp, det synes jeg det ble! Hva med å sette den til bold da? Ser mye bedre ut slik den er nå hvertfall, skiller seg litt ut fra linkene, slik det bør være synes jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...