Gå til innhold

Domene og webplass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WebDeal er jo en bra host!

Jeg kjøpte nettopp domene og web-hotell der.

Ftp'en er sinsykt rask, og når jeg går inn på siden min kommer den fram med en gang :smile: Bra respons tid med andre ord.

 

Ellers kan jeg vel bare si at de er veldig billige.

En pakke med 40MB, 40 mailadresser, 40 FTP kontoer, php, CGI, mail-lister, web-statistikk, domene ++ koster ca. 800 i året.

 

Support blir gjort via FAQ's.

Dennne FAQ'en som webdeal har svarer på alt du trenger å vite :smile:

 

Nå har ikke jeg trengt support ennå, så jeg gir webdeal terning kast 6/6 :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-07 15:43, amd_guru skrev:

er jo en bra host!



 

webdeal er min host også. Har ikke trengt support fra dem enda så jeg skal ikke kommentere den. Men billige er de, farta er fin og det gikk få dager fra jeg bestilte til jeg fikk domenet mitt :smile:

 

Webmailen (Neomail) er veldig bra. Web admin av domenet er også enkel.

 

Det som er kjipt er at de tar betalt for subdomener. Riktignok ikke mer enn ~150kr i året for 5 stk, men det føles litt surt å betale ekstra for subdomener.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-07 18:20, Veslemøy skrev:

Høh! Dere sankker om 20-40 MB plass på hosten. Er det ikke litt mere romslig med 200 MB da? Og i tillegg så har du følgende for kr. 78,- pr. mnd. inkl. gratis domene.


 

Altså, grunnen til at det koster 78,- i måneden er fordi mySQL, subdomene og SSI er inkl. i prisen.

De som ikke trenger det, må fortsatt betale for noe de ikke bruker.

Hos webdeal betaler man for det man bruker, så om du ikke trenger mySQL, SSI eller subdomener, så betaler du ikke for det heller, ergo lavere pris :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-07 18:27, amd_guru skrev:


Hos webdeal betaler man for det man bruker, så om du ikke trenger mySQL, SSI eller subdomener, så betaler du ikke for det heller, ergo lavere pris :smile:



 

For billigste webpakke:

 

Bkmedia = 936kr året

Webdeal = 791kr året

 

prisdifferanse på 145kr. Jeg skal ærlig innrømme at hvis jeg hadde vært klar over bkmedia i februar så hadde jeg punga ut de ekstra pengene. Ikke fordi jeg trenger 160MB mer plass eller MySQL men fordi jeg kan komme til å få bruk for det.

Lenke til kommentar

Web Deal er ikke akkurat kjent for å være noe "super Stabil" da.

 

I følge mange på forumet her har de hatt en god del nedetid i det siste, og som regel en god del til vanlig også.

 

Veldig mange er for opptatt av pris og for lite opptatt av kvalitet og hva man virkelig får for den prisen.

 

Det finnes nok webhoster utenom disse som er nevnt som er vel så bra eller bedre.

 

Man har jo internett for å søke etter info eller hva

 

Selv har jeg http://www.activemedia.no og er veldig fornøyd med det

 

[ Denne Melding var redigert av: tintin77 på 2002-07-07 20:07 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-07 19:34, tintin77 skrev:

Web Deal er ikke akkurat kjent for å være noe "super Stabil" da.


I følge mange på forumet her har de hatt en god del nedetid i det siste, og som regel en god del til vanlig også.


Veldig mange er for opptatt av pris og for lite opptatt av kvalitet og hva man virkelig får for den prisen.


Det finnes mange webhoster utenom disse som er nevnt som er vel så bra eller bedre.


Man har jo internett for å søke etter info eller hva


 

Jeg er så priviligert å jobbe med en av medeierne i webdeal, og som jeg har lagt merke til så har de kanskje hatt 1, max 2 nedetid på ca 1 år. Er det helt for ille? Prøv de selv før du utaler deg om stabiliteten.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-07 19:34, tintin77 skrev:


Veldig mange er for opptatt av pris og for lite opptatt av kvalitet og hva man virkelig får for den prisen.


 

Veldig mange skal bare hoste en liten privat hjemmeside med litt info om seg selv og et bilde av hunden sin. Kravet til oppetid er med andre ord ikke like stort som for større siter. Men for all del, nedetid er selvsagt noe man må tenke på.

 

Quote:


Det finnes mange webhoster utenom disse som er nevnt som er vel så bra eller bedre.


 

kom med dem...

Lenke til kommentar

Den 2002-07-07 20:02, Anders Leipsland skrev:

 

Veldig mange skal bare hoste en liten privat hjemmeside med litt info om seg selv og et bilde av hunden sin. Kravet til oppetid er med andre ord ikke like stort som for større siter. Men for all del, nedetid er selvsagt noe man må tenke på.

 

Er det ikke litt ekstentrisk og f.eks ha adressen:

 

http://www.fido.com der f.eks hunden din heter Fido.

 

Men for slike private sider så finnes det utallige gratis sider der man kan hoste sin side også, hvis man ikke på død og liv skal ha en enkel adresse og litt andre ting.

 

Hvem som helst som har internett kan ha f.eks gratis f.eks http://www.telenord.tk der domenenavn peker til en side man har hos sin internettleverandør eller liknende.

 

Dessuten så teller også, hvor rask oppkobling ispen har mot omverdenen. dvs usa,europa,asia osv.

 

Dessuten så er det forskjell på hvor bra "kontrollpanel" man har også. Noen selskaper har gode sider, mens andre har veldig "basic" sider som er litt tåpelig.

 

Dessuten så hva skal man med mange hundre mb på sin side hvis serveren den ligger på er treg og har treg oppkobling mot utlandet.

Ta f.eks myspace.com der man fikk tidligere gratis "lagringsplass" i størrelsesorden 200 Mb og oppover.

Men serveren til myspace.com har så treg eller overbelastet at det var totalt bortkastet med den lagringsplassen. Man brukte evigheter på å laste opp noe selv små eller middels store filer (10 -20 Mb)selv om at man hadde 10 Mb linje ut

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: tintin77 på 2002-07-07 20:37 ]

Lenke til kommentar

hvordan er faktureringen på bkmedia?

hvert kvartal eller hvert år? beste er hver måned, merker d ikke så godt da :grin:

kjipt med 1 regning på 1 stor en!

 

vurderer også servetheworld.com siden de har akkuratt det samme, men litt bedre informasjon og noen garantier(kjekt å ha), vil du kanksje bli refferert til eller

mnesby?

 

[ Denne Melding var redigert av: boy2star på 2002-07-08 02:33 ]

Lenke til kommentar

Hei!

Har vurdert lenge om å registrere eit domene.

Men,har endå ikkje registrert eit..

Men,når eg registerer eit trur eg at eg kommer til å velge http://www.easyisp.org som leverandør.

Dette pga. at eg kjenner dei som driver firmaet.Og det er da enkelt å få hjelp etc.

Sjølv om det ikkje burde være vanskligare hos andre leverandørar da ein skulle kunne sende ein epost og få svar forholdsvis raskt..

Men,synest eg bør støtte ein "lokal" leverandør..

Men,det er som sagt kva eg trur eg ville ha gjordt..

Kva andre velger er opp til dei..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...