StigJakobsen Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Vel, det opp til moderator å bestemme hvor grensen skal gå i dette tilfellet, da det i noen tilfeller kan være noe uklart. Men for å forsvare danno_O litt, så kan jeg tenke meg at bruddet på reningslinjer her vil være under piratvirksomhet og informasjon om/som kan føre til piratvirksomhet. Og da om man ser hva som omfatter informasjon som kan før til piratvirksomhet. Vi tillater ikke piratkopiert programvare (warez), cracks, serie-koder og CD-keys. Vi tillater heller ikke brudd på åndsverksloven eller copyrighted materiale i form av musikk eller video. Norges lover tillater deg kanskje å laste ned musikk - vi gjør det ikke. Dette omfatter direkte linking, linking til sider som inneholder dette og alternative måter å skaffe seg slike ting på. Dette omfatter også diskusjoner rundt bruk av slikt materiale. Hvor da Kazaa er kjent programvare for å laste ned musikk, programmer, filmer. Og en direkte link til det programmet er gitt ut her. Og at denne diskusjonen i grunn omhandler programmet. Men blir vel til vurdering til hvilken grad dem skal la tvilen gå til gode at man kan laste ned lovlige filer med det. Edit: Men vil vel tru at dette går under samme luke som at man ikke skal linke til sider som inneholder både lovlige og ulovlige .torrent filer. Endret 19. april 2005 av Xyrez Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Vel, det opp til moderator å bestemme hvor grensen skal gå i dette tilfellet, da det i noen tilfeller kan være noe uklart. Men for å forsvare danno_O litt, så kan jeg tenke meg at bruddet på reningslinjer her vil være under piratvirksomhet og informasjon om/som kan føre til piratvirksomhet. Og da om man ser hva som omfatter informasjon som kan før til piratvirksomhet. Vi tillater ikke piratkopiert programvare (warez), cracks, serie-koder og CD-keys. Vi tillater heller ikke brudd på åndsverksloven eller copyrighted materiale i form av musikk eller video. Norges lover tillater deg kanskje å laste ned musikk - vi gjør det ikke. Dette omfatter direkte linking, linking til sider som inneholder dette og alternative måter å skaffe seg slike ting på. Dette omfatter også diskusjoner rundt bruk av slikt materiale. Hvor da Kazaa er kjent programvare for å laste ned musikk, programmer, filmer. Og en direkte link til det programmet er gitt ut her. Og at denne diskusjonen i grunn omhandler programmet. Men blir vel til vurdering til hvilken grad dem skal la tvilen gå til gode at man kan laste ned lovlige filer med det. Takk, trengte den. Har en bitter dag. Går å legger meg. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Bare så det er sagt, så er det ifølge norsk lov fullstendig lovlig å laste ned MUSIKK og FILM!!! (ikke spill og programmer) Også copyrighted! Det er UTDELINGEN som er ulovlig! Så danno_O du gjør rett i å legge deg Håper du er litt våknere når du våkner... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Vel, for å bruke forumet har folk godtatt retningslinjene. Og hva står det om piratkopiering i dem..? Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Bare så det er sagt, så er det ifølge norsk lov fullstendig lovlig å laste ned MUSIKK og FILM!!! (ikke spill og programmer)Også copyrighted! Det er UTDELINGEN som er ulovlig! Så danno_O du gjør rett i å legge deg Håper du er litt våknere når du våkner... Bare for å poengtere noe hva som står i retningslinjene til hw.no forumet (som ikke trenger å følge den norske lov om hva du kan gjøre, men som kan bestemme selv hva som skal diskuteres). Norges lover tillater deg kanskje å laste ned musikk - vi gjør det ikke. Men du har rett i at den norske lov tillater nedlasting til privat bruk, og lar deg gi det videre til familie og nære venner. Akkurat dette blir stoppet med den nye loven som ganske sikkert blir vedtatt om ikke lenge. (men diskusjonen om den loven hører hjemme i en egen post, som allerede finnes her på forumet) PS. Når jeg nevner "ulovlige filer" i den tidligere posten, refererer jeg til piratvirksomhet. (ordet ulovlig ble brukt da det ikke er lov å spre de filene videre til ukjente personer i f.eks. p2p nettverk) Edit: Men er vel forresten feilpostet, da den ligger under lagringsmedier, og omhandler programvare Endret 19. april 2005 av Xyrez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå