czr Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Har noen, noen erfaringer med vifteløse kjøleløsninger. Tenker ikke på vannkjøling, men kjøleribber som klarer å kjøle CPU og skjermkort. Trenger info om hvordan dette kan funke + ulemper. Har en lik tråd på hardware.no CPU forumet, men der var det stille:( Lenke til kommentar
czr Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Ser forresten at jeg har posta feil plass:( Sry Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Overklokking.no og hw.no har ett felles forum. Lenke til kommentar
Sk@lleBank Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Når det gjelder skjermkort kan jeg i alle fall skyte inn en liten komentar. Har et 9800Pro med heatpipe, (Sapphire ultimate edition) og er forsåvidt fornøyd. Kortet er (selvfølgelig) dønn stille, men det er den eneste fordelen. Kjøleren er enorm. Veier mye, og bør støttes opp for å ikke gli sakte men sikkert ut av AGP sporet. Den blir varm. Uten å ha målt så tipper jeg at overflaten ligger på mellom 50 og 80 grader, avhengig av situasjon. (Surfing, spillling) Og dette påvirker sytemtempen mer enn et kort med vifte som sprer varmen utover i mye større grad. Overklokkingspotensiale eksisterer ikke. Har allerede grilla et kort på et tåpelig forsøk på en 9800XT flash. Men alt i alt elsker jeg heatpipen. Stillheten er viktigst for meg, og da er passive kjølere det eneste rimelige alternativet. Hvis du ikke planlegger vannkjøling da... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 http://forum.hardware.no/index.php?s=&act=...alman+reserator Zalman Reserator 1 er vifteløs vannkjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå