hakonon Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Kan noen hjelpe meg? Jeg har kjøpt meg en ny DELL Dimension 5000 med et NVIDIA GeForce 6800 som bråker enormt mye. Dette er et BTX-kabinett og kortet står med gpu'en pekende opp i kabinettet. I den rettningen finnes det ingen ledige PCI-slotts, men noe ledig plass. Under kortet er det 2 ledige PCI-slotter. Jeg har sjekket ut kompletts stillegående vifter for skjermkort. Den mest lovende var kanskje Zalman XM80D-HP. Men, denne er ganske stor og støtter visstnok ikke HSI-teknologi. Er veldig takknemlig for all hjelp rundt dette temaet! Her ligger et bildet av min maskin: http://elvis.uio.no/btx.jpg Håkon Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Sjekk på multicom etter vifter som kunne passe, de har bra utvalg. Ellers så kan du vannkjøle da, om du gidder. Lenke til kommentar
sarcasm Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Huff, der var det alt for ryddig... Om du ikke går for vannkjøling, så må du bare akseptere at dette skjermkortet lager litt lyd. Det finnes måter å lydisolere en kasse på, men jeg vet ikke hvor bra dette går på et dell kabinett (de er som regel lyd-isolerte fra før). mener jeg har sett noe slikt på 3dfxcool.no. Lenke til kommentar
hakonon Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Takk for svar! Sjekket ut multicom. De har litt andre typer, men fortsatt usikker på om de vil virke på mitt kort. Kjenner dere til et annet kort som lager mindre støy, men som er i samme klasse på ytelse? Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Du kan jo også ta en titt på denne: Zalman vf700-Cu. Jeg har denne på et Gainward GeForce 6800GT, og den er ganske så stillegående, selv på 12v (syntes nå jeg da). Den kan også kjøres på 5v hvis du vil ha det enda roligere. Den kjøler også bra... Lenke til kommentar
hakonon Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Den så veldig interessant ut. Spesielt fordi du har testet den på omtrent samme kort! Var det enkelt å installere? Hvordan festes den? Håkon Lenke til kommentar
hakonon Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Da har jeg kjøpt vifta! Klarte selvsagt å hekte av en kondensator og måtte til å lodde, men nå er alt på plass. Når jeg spiller 3D-spill ligger temperaturen på 50 grader og da bruker jeg silent mode (5V). Forskjellen på lydnivået er som natt og dag! Takk for tipset!! Håkon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå