Gå til innhold

Oppfølging av kamerakjøp

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Tenkte jeg skulle gi en oppdatering siden sist (lenge siden)

i denne tråden (http://forum.akam.no/index.php?act=ST&f=208&t=362321) spurte jeg om råd angående kjøp av kamera. og etter laaaang tids tenking og vurdering havnet jeg på et D70 kamera.

En ting å si om det: OH MY GOD!!!!!

Nesten flaut å si dette til dere som hele tiden har visst hva et speilreflekskamera har kunnet, men før var jeg faktisk veldig godt fornøyd med bildene fra et digitalt kompaktkamera. (ikke at jeg forstår hvorfor lenger)

D70 tar helt vanvittig bra bilder. Enda jeg ikke har erfaring nok til å stille inn kameraet optimalt for de ulike situasjonene (Skal snart på kurs) blir bildene sylskarpe ved autoinstillinger.

De innstillingene jeg kan (les: vet hvordan) gjøre er superenkle å gjennomføre. Kameraet reagerer lynraskt, bildene av Thea (min datter på 2,5) er mye mer "live".. vet ikke helt noen annen måte å si det på. Spontaniteten i bildene er mye mer fremtredene. Jeg får til og med tatt skarpe bilder når hun hopper på trampoline!!! Det kunne jeg bare glemme med kompaktkameraet..

Iallefall, tusen takk for hjelpen til dere som ga meg råd på veien til digital speilrefleks.

Hilsen

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...