Gå til innhold

Til arrangørene av lan/datapartys


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

php-nuke er uaktuellt, det er jo samma opplegg som ligger der nå, kan velge mellom masse forskjellige design osv.

 

Betaling er vel i utgangspunktet uaktuellt, om ikke folk er villige til å betale 3-400kr for å være med? Ikke sikkert at det er nok heller..

 

Og som sagt, det holder ikke med design, det må også kode til..

Lenke til kommentar

Av erfaring med den siden jeg driver så:

 

Jeg har fått mye tilbakemeldinger at man gjerne ønsker en side som LANere generellt kan gjennspeile seg i, alt fra miljø til spill ? aner ikke !

 

Vet ikke hvordan folk stiller seg til mørke design, selv foretrekker jeg litt lysere design, men første punkt tror jeg at designet generellt har noe med LAN å gjøre !?

 

Skulle jo gjerne utdypt meg mye bedre akkurat nå, men er opptatt ! :(

Lenke til kommentar

ikke dumt tiltak dette, eneste problemet er å få det ut til hele verden.

det finnes en portal som driver med dette på vestlandet, paryreg , men den er ikke den beste, har bla hatt problemer med plass registreringen og lignende.

 

men om dette kommer med som en del i HW.no nettverket, så sprees det jo ganske bra, og da skal selvfølgelig jeg som arrangerer lan være med å bidra med vårt lan :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan nevne at Dataparty.info har litt om det å arrangere dataparties. For de som er nye (og som tenker smått) kan dette være greit.

 

For de mer særiøse aktørene så bør man organisere seg. Er en god del dataparty-/lanorganisasjoner som er medlem av Hyperion. Her kan man få mye god informasjon rundt støtteordninger, økonomi, organisering, temabuilde, osv, osv... Hyperion gir også ut en del kroner for hvert medlem under 25 (ungdom). Veldig bra for de som har tenkt å arrangere mer enn 1 eller 2 dataparties. Anbefales!

(KANDU som arrangerer TG er f.eks. medlem av Hyperion)

 

Kan også legge til at folk kan f.eks. registere sine dataparties/lanparties på Lansiden.no.

 

mvh.

Hallvard

Arrangør/crew i WarpCrew (arrangerer warpzone og MetroLAN) og på PingTimeout

Lenke til kommentar
Kan nevne at Dataparty.info har litt om det å arrangere dataparties. For de som er nye (og som tenker smått) kan dette være greit.

 

For de mer særiøse aktørene så bør man organisere seg. Er en god del dataparty-/lanorganisasjoner som er medlem av Hyperion. Her kan man få mye god informasjon rundt støtteordninger, økonomi, organisering, temabuilde, osv, osv... Hyperion gir også ut en del kroner for hvert medlem under 25 (ungdom). Veldig bra for de som har tenkt å arrangere mer enn 1 eller 2 dataparties. Anbefales!

(KANDU som arrangerer TG er f.eks. medlem av Hyperion)

 

Kan også legge til at folk kan f.eks. registere sine dataparties/lanparties på Lansiden.no.

 

mvh.

Hallvard

Arrangør/crew i WarpCrew (arrangerer warpzone og MetroLAN) og på PingTimeout

Skal gi deg ett greit svar på denne posten din:

 

dataparty.info har en guide som etter min mening burde blitt fjernet, den er alt for mangelfull, som igjen fører til at folk som aldri har arrangert før kan gå på en smell..

 

Lansiden.no, er som du sier en plass man kan registere partyene sine, thats it.

 

Hyperion er vel og bra, men jeg, som selv var i forbundsstyret trakk ut alle våre medlemmer, og det har jo sin grunn det, om vi noengang blir medlem igjen er ikke godt å si, får jo se hva som skjer først.

Lenke til kommentar

Sa ikke at dataparty.info har noen fasit på å arrangere dataparty. Det gir en liten oversikt for folk som aldri har gjort lignende. For all del; den er ikke bra nei. Det finnes også en annen side hvor jeg har sett en guide, husker ikke adressen. Den står det litt mer i.

 

Lansiden.no kan gi oss oversikt over en del lan som blir arrangert. Og det har faktisk flere funksjoner enn bare å registere seg (men som aldri blir brukt).

Lenke til kommentar

Hvis det kommer fram noe konkret så hjelper jeg gjerne til :) . Er ikke fan av nesten prosjekter, men hvis dette blir noe av er jeg med.

 

Bare en ting, skal dette gjelde for hele landet? Syntes det virker litt abesiøst, er kanskje lurt å starte med en landsdel.

Lenke til kommentar
Hvis det kommer fram noe konkret så hjelper jeg gjerne til :) . Er ikke fan av nesten prosjekter, men hvis dette blir noe av er jeg med.

 

Bare en ting, skal dette gjelde for hele landet? Syntes det virker litt abesiøst, er kanskje lurt å starte med en landsdel.

Skjønte ikke helt hva du mente med denne posten.

 

Det blir jo ikke mer utav det enn hva du selv gjør det til.

 

Vi er allerede 3 arrangører som har snakket om ett samarbeid..

 

Poenget er at du skal ha muligheten til å gå inn på siden, se hvem som arrangerer, når og hvor og evt hvem de samarbeider med.

Du skal kunne gå inn å se hvilke arrangører som har utstyr for utlån/utleie, og hva slags utstyr det er snakk om.. Priser vil bli opplyst på webben.

 

Det vil også være noen guider, men disse guidene vil ikke være ment for nybegynnere alene, men mest i forbindelse med at en ny arrangør samarbeider med en arrangør som har noen arrangementer bak seg.

 

 

Nå skal jeg sitte å oversette den siste delen i dag, og om jeg ikke rekker å bli ferdig med det så åpner jeg likevel siden igjen slik at vi kan begynne å bruke den..

 

sist jeg sjekket var vi vel en plass mellom 11 og 14 arrangører som blir med på dette opplegget, og jo flere jo bedre.

 

 

Disse andre sidene du nevner er heller ikke drevet av arrangørene, men av utenforstående personer, og her kommer litt av hovedpoenget med languiden frem, den drives av de som arrangerer partyer, ikke bare en eller to arrangører.

 

Det at man tar for hele landet vil bare bidra til ett større miljø..

 

Om det bare er arrangører fra sørlandet som bidrar, så er jo det helt greit, om noen fra nord-norge også hiver seg med blir det bare enda bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...