Gå til innhold

COMIT - Cooled Mini Tower -04/07-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Sinnsykt stor update!

 

Bevare, denne er stor (stakkars 56k'ers)

Har fått gjort masse og snart er det klart å starte maskina :love:

Her er bildene:

Bilde025.jpg

Først var det å fjerne den helvettes bakplata til org. kjøleren. Føner og 2min var alt som skulle til, men å lime den plata er noe av det mest unødvendige jeg har sett på lenge.

Bilde021.jpg

Plata av, "(/&"%&?)"% :D

Bilde024.jpg

Siden org. plata til waterchill settet ikke var å finne måtte jeg modifisere den org. til amdkjølinga.

Bilde026.jpg

Da var det gjort, tilbake til monteringen.

Bilde027.jpg

Bilde028.jpg

 

Chipsett

b9632a7a.jpg

Chipsettkjøler av.

6df3a103.jpg

Vannkjølingsblokk på..... HVA /("%¤=()"%

Er ikke bare jeg som er oppgitt over plasseringen av chipsettet på dagens amd hovedkort, makan til tabbe!

7a694814.jpg

Ettersom jeg var lite lysten på å modifisere blokka eller socketen lot jeg heller chipsett'en få smake luft.

8eb91eea.jpg

4ce4e475.jpg

Bilde020.jpg

Tight fit på den og, men gikk med ett nødskrik.

 

Skjermkortet:

4e440b49.jpg

5a96bf7c.jpg

Støvete sier du ? :innocent:

913961ef.jpg

e9a9edce.jpg

Siden jeg ikke hadde org. skruene til skjermkortkjøleren fant jeg heller noen passende treskruer. (håpe det gikk bra)

 

Pumpe og montering:

ec98b4ef.jpg

bf493cf3.jpg

48ac2ef6.jpg

Var på et lite utforskingstokt og tenkte jeg skulle se hva som fantes inne i en pumpe. Lite spennende egentlig, og rotoren holdes fast med en ganske sterk magnet som jeg lekte litt med.

Lenke til kommentar

Så var det monteringen i kabinettet som stod for tur, her er det liten plass så loopen på vannkjølingen måtte komme i andre rekke. Det viktigste var faktisk å få bendt slangene rundt og til de delene de skulle til. :cry:

Bilde022.jpg

Bilde023.jpg

8d8b3ae0.jpg

2e670ceb.jpg

Ikke så heldig den buen der, men kommer hvertfall til å se bra ut :w00t:

f7d94e75.jpg

Alle ledningene er gjemt bort, noe som gjør at kabinettet blir mye mer åpent enn hvis spaghettibunken skulle vært synlig.

99140a7c.jpg

Tempføler på baksiden av gpu'en, vet ikke hvor viktig det er men var mest for å få viftestyringa til å slutte å blinke pga manglende avlesning.

 

Frontpanelet:

I front skulle jeg lage en enhet med display, påknapp og bryter for katoden:

875d63f8.jpg

Tegning har aldri vært min største styrke, men gikk vel forsåvidt bra.

10f63cda.jpg

Den ferdige enheten, skal også lakkeres i samme farge som resten av kabinettet når jeg får mer lakk.

 

Det var alt, *tørke svette*. Flere bilder kommer når jeg har startet maskinen, denne modden er snart ferdig :thumbup:

Lenke til kommentar
Enig.. :p Og jeg rett og slett elsker når folk gidder å gjemme kablene! =D

Hehe. Takk alle sammen, Driver for tiden med litt forarbeid til lakkering av fronten og dekselet i front. Må også finne meg noe plexi til vinduet og bunnplata. Skal også ned å handle frostvæske så kanskje jeg får fyrt opp maskina idag :love:

Lenke til kommentar

Tror du kan spare en del, om du får tak i noen gjengeskruer, slike som skal gå i spor, med medfølgende muttere\skiver.

Evnt. bruke litt mindre dimensjoner på skruene, og heller tre en liten(les veldig liten) gummislange over skruen, så den ikke skraper opp hullet den går igjennom, og evnt. kortslutter noe.

Lenke til kommentar
Joda.. Men hvis den er av alu e.l leder den jo strøm fra et komponent til et annet på skjermkort.. Også kan det bli kortslutting ?

 

Eller er jeg helt på viddene ?

Nei, du er ikke helt på viddene, men jeg tror nok produsentene isolerer følerene sånn at dette ikke skal skje ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...