Porsta Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Synes at de lyste bra.. Blir fett dette Lenke til kommentar
sigen Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Så bare to kabinett før jeg leste "Mine 3 kabinetter" Ser bra ut dette, gleder meg til det er ferdig. Endret 25. juni 2005 av sigen Lenke til kommentar
kverna Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Sinnsykt stor update! Bevare, denne er stor (stakkars 56k'ers) Har fått gjort masse og snart er det klart å starte maskina Her er bildene: Først var det å fjerne den helvettes bakplata til org. kjøleren. Føner og 2min var alt som skulle til, men å lime den plata er noe av det mest unødvendige jeg har sett på lenge. Plata av, "(/&"%&?)"% Siden org. plata til waterchill settet ikke var å finne måtte jeg modifisere den org. til amdkjølinga. Da var det gjort, tilbake til monteringen. Chipsett Chipsettkjøler av. Vannkjølingsblokk på..... HVA /("%¤=()"% Er ikke bare jeg som er oppgitt over plasseringen av chipsettet på dagens amd hovedkort, makan til tabbe! Ettersom jeg var lite lysten på å modifisere blokka eller socketen lot jeg heller chipsett'en få smake luft. Tight fit på den og, men gikk med ett nødskrik. Skjermkortet: Støvete sier du ? Siden jeg ikke hadde org. skruene til skjermkortkjøleren fant jeg heller noen passende treskruer. (håpe det gikk bra) Pumpe og montering: Var på et lite utforskingstokt og tenkte jeg skulle se hva som fantes inne i en pumpe. Lite spennende egentlig, og rotoren holdes fast med en ganske sterk magnet som jeg lekte litt med. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Så var det monteringen i kabinettet som stod for tur, her er det liten plass så loopen på vannkjølingen måtte komme i andre rekke. Det viktigste var faktisk å få bendt slangene rundt og til de delene de skulle til. Ikke så heldig den buen der, men kommer hvertfall til å se bra ut Alle ledningene er gjemt bort, noe som gjør at kabinettet blir mye mer åpent enn hvis spaghettibunken skulle vært synlig. Tempføler på baksiden av gpu'en, vet ikke hvor viktig det er men var mest for å få viftestyringa til å slutte å blinke pga manglende avlesning. Frontpanelet: I front skulle jeg lage en enhet med display, påknapp og bryter for katoden: Tegning har aldri vært min største styrke, men gikk vel forsåvidt bra. Den ferdige enheten, skal også lakkeres i samme farge som resten av kabinettet når jeg får mer lakk. Det var alt, *tørke svette*. Flere bilder kommer når jeg har startet maskinen, denne modden er snart ferdig Lenke til kommentar
sigz Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Ser bra ut !! Skal bli morsomt se hviordan det ser ut til slutt ' *Ønsker at jeg hadde vannkjøling* Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Good good! Veldig nice egentlig.. NorthGarden Lenke til kommentar
sigen Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Nice! Bra at noen klarer å presse dual-rad vannkjøling inni et så lite kabinett! *amazed* Endret 25. juni 2005 av sigen Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Enig.. Og jeg rett og slett elsker når folk gidder å gjemme kablene! =D Lenke til kommentar
kverna Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Enig.. Og jeg rett og slett elsker når folk gidder å gjemme kablene! =D Hehe. Takk alle sammen, Driver for tiden med litt forarbeid til lakkering av fronten og dekselet i front. Må også finne meg noe plexi til vinduet og bunnplata. Skal også ned å handle frostvæske så kanskje jeg får fyrt opp maskina idag Lenke til kommentar
warlord Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 faktisk er det magneten som får rotoren til å gå rundt. Forstår du generator/motorprinsippet (elektrisk) er det logisk (pensum vk1 elektro ) Lenke til kommentar
SnurreK Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Huttetu!! Er dette trygt da?? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Tror du kan spare en del, om du får tak i noen gjengeskruer, slike som skal gå i spor, med medfølgende muttere\skiver. Evnt. bruke litt mindre dimensjoner på skruene, og heller tre en liten(les veldig liten) gummislange over skruen, så den ikke skraper opp hullet den går igjennom, og evnt. kortslutter noe. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Nei da går så smukt. Har hørt folk som borrer opp skruehullene sine for å få plass til div. uorginale skruer, og denne skruen passer perfekt i hullet, ikke for liten, ikke for stor. Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Ser bra ut.. MEN! Leder den tempmåleren strøm ? Synes ikke det så helt trygt ut... :/ Endret 27. juni 2005 av m3tro89 Lenke til kommentar
kverna Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Ser bra ut.. MEN! Leder den tempmåleren strøm ? Synes ikke det så helt trygt ut... :/ Strøm ? er jo bare en føler. Men hvertfall, tror den skal en tur i vanntanken når jeg får opp vannkjølinga. Så jeg kan lese av vanntemp Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Joda.. Men hvis den er av alu e.l leder den jo strøm fra et komponent til et annet på skjermkort.. Også kan det bli kortslutting ? Eller er jeg helt på viddene ? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Joda.. Men hvis den er av alu e.l leder den jo strøm fra et komponent til et annet på skjermkort.. Også kan det bli kortslutting ? Eller er jeg helt på viddene ? Nei, du er ikke helt på viddene, men jeg tror nok produsentene isolerer følerene sånn at dette ikke skal skje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå