Gå til innhold

COMIT - Cooled Mini Tower -04/07-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk alle!

 

Siden dette er en såkalt "Worklog" poster jeg bilder som jeg blir ferdig. Mange små istedet for få store updater :)

Her er siste update på sidedøra:

94a5daf1.jpg

92d03f1a.jpg

4c7dbb3d.jpg

c69c3c8c.jpg

 

Dette er bilder rett etter skjæring. Har nå begynnt å pusse ned kantene og runde de av med ett søtt verktøy som fulgte med dremmelen :dremel:

 

Noen tanker ? Update kommer muligens igjen i morgen.

 

/Kverna

Lenke til kommentar

LOL! Måtte bare flire litt av siste bildet, i post nr 19! :p

Men det er jo bare bra at du bruker verneutstyr. ALT for mange har angret på at de IKKE gjorde det......

Ellers vil jeg mene at du _meget godt_ kan klare deg med én raddis. Gevinsten med to (såpass store) radiatorer vil være marginal, i alle fall mtp plasskrav kontra gevinst.

Om du har lest den testen jeg i sin tid gjorde av nettopp de radiatorene, (som jeg beklageligvis ikke finner noen link til akkurat nå), så vil du se at effekten flater ganske godt ut, etterhvert. Medmindre du tenker på å integrere et TEC-element for CPU da?

 

Ellers en flott worklog, med fine bilder!

Lenke til kommentar
LOL! Måtte bare flire litt av siste bildet, i post nr 19! :p

Men det er jo bare bra at du bruker verneutstyr. ALT for mange har angret på at de IKKE gjorde det......

Ellers vil jeg mene at du _meget godt_ kan klare deg med én raddis. Gevinsten med to (såpass store) radiatorer vil være marginal, i alle fall mtp plasskrav kontra gevinst.

Om du har lest den testen jeg i sin tid gjorde av nettopp de radiatorene, (som jeg beklageligvis ikke finner noen link til akkurat nå), så vil du se at effekten flater ganske godt ut, etterhvert. Medmindre du tenker på å integrere et TEC-element for CPU da?

 

Ellers en flott worklog, med fine bilder!

Hehe fant ikke hørselsværnet så da ble det pussegarn istedet :w00t:

At 2radiatorer har marginal å si for ytelsen med vanlig vannblokker fikk jeg med meg i testen din, skal se om jeg finner linken. Skal ikke se bort i fra at det kommer ett pelt-element etterhvert :whistle:

Lenke til kommentar

Update!

 

Siden jeg igår var avgårde å kjøpte sparkel og lakk var det idag tid for å begynne på fronten. I fronten er det masse stygge hull osv etter jeg plukka kabinettet fra hverandre, så for å få fronten slett har jeg idag forberedt sparklingen.

For å slippe å fylle hele tomrommet etter startknappen, diskettstasjonen og usb/lyd saken, :hmm: , har jeg tatt litt av grillstoffet jeg skal bruke bak og passet til i hullene.

Her er bildene:

 

DSCN1351.jpg

DSCN1352.jpg

Gårsdagens innkjøp. Finsparkel, grunner, svart matt og klarlakk.

DSCN1353.jpg

Fronten før arbeidet. Bare gått lett over med pussepapir.

DSCN1366.jpg

Grillen bak ferdig tilpasset. Ikke perfekt men sparer masse arbeid.

DSCN1368.jpg

Grillstoff lagt i hullene, har brent litt med lighter rundt startknappen for å få biten nedi.

DSCN1369.jpg

Hullet der usb/lyd inn og ut satt.

DSCN1371.jpg

Startknappen.

DSCN1372.jpg

DSCN1373.jpg

DSCN1374.jpg

Limt. Nå ligger det til tørking. Neste skritt er å begynne med sparkelen for å få fine og gjevne overflater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...