Gå til innhold

COMIT - Cooled Mini Tower -04/07-


Anbefalte innlegg

Comit.jpg

 

Hei igjen!

Ikke lenge siden jeg startet min forrige worklog, Tinted Project, men nå er jeg likevel igang igjen :roll:

Mens jeg ventet på vannkjølingen til Tinted Project så jeg får tatt avsluttende bildene, begynte jeg å se etter ett nytt prosjekt. Har den litt dumme og veldig dyre uvanen at jeg går utrolig fort lei av ting, men kabinettet jeg skal begynne med nå skal hvertfall holde ganske lenge :cool:

Vel, over til arbeidet. Planen begynnte for noen uker side da jeg bestemte meg for å gi søstra mi (13år) en pc til bursdagspressang. Gikk til "innkjøp" av en acer pc som jeg fikk til den nette sum av 45(bussbillett frem og tilbake) :D

Men hadde også en shuttle sn45 som stod å støvet, så tenkte jeg skulle sette den sammen til henne, og heller ta acer kabinettet selv.

Nok historie, her er bildene:

 

875d3dc3.jpg

Dette kabinettet fant jeg :) 120mm vifte bak for å vise størrelse.

99dca37b.jpg

Fronten plukket fra hverandre.

4deb8a5b.jpg

Litt rotete på arbeidsplassen, driver å river vegger på rommet så blir veldig mye tøy og annet skrap på en plass :no:

3b934881.jpg

d0569a62.jpg

 

Her er planen, 2 stk dual radiatorer inn i dette lille kabinettet. Her skal de:

ca7defc6.jpg

c52295ab.jpg

 

Som dere ser skal jeg ha en i front og en i bunn.

Update kommer så straks jeg har noe mer å vise til, prøver også å få sponset noen vifter o.l, over 600kr for vifter er litt for mye for meg :(

 

/Kverna

 

EDIT: Mindre bilder.

Endret av kverna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Updæjt! :whistle:

 

Noen bilder fra dagens arbeid:

9eab7b36.jpg

Her skal det borres så jeg får 2x USB og Lyd ut og mic

f8bf3405.jpg

Oppmerking og festing av vifte til den ene radiatoren.

28c1a974.jpg

For å få plass til radiatoren i front må jeg kutte ned på cdromfestet. Let's play connect the dots :w00t:

a5f57775.jpg

Her er cdrommfestet ferdig kuttet og montert.

83b10e34.jpg

Viftene forfra

27e45c28.jpg

Viftene innenifra

 

Det var det for denne gang. skal nå lage vifte hull og finne en plassering til gigant pumpa L30 :wallbash:

Trenger tips til liten pumpe med 10mm pushnippler evt 8mm OD nippler :)

Lenke til kommentar
Dette blir spennende! Ser ut til at det kan bli en utfordning (men det liker man! :w00t:) å få plass til alt.

Kul logo og. :)

 

OT: Var det dette du skulle ha viftene til? :cool:

 

 

EDIT: skrivefeil..

Det er pumpa jeg sliter med å plassere. Tror kanskje jeg må gå til innkjøp av en c/c systems pumpe(5x5x5cm)

 

Jepp, her trenger jeg vifter :D

Lenke til kommentar

Ok, tid for en liten idéstorming.

Skal jeg intigrere denne grillen i kabinettet med sparkel eller skal jeg gå for en ferdig grill ? Den vil bli laget like stor som hullet til vifta, og bli lagt gjevnt med kabinettet. Noe som kan bli kult ?

Her er hvertfall bildene av biten jeg skal bruke i tilfelle. Vil ikke bli festet sånn eller firkantet, men gjevnt med kabinettet:

f9bb475e.jpg

f51eee92.jpg

5060e86c.jpg

a9af9bc1.jpg

ec43ad80.jpg

98f72942.jpg

 

Hva synes ? Det vil bli helt glatt rundt grillen så det blir en fin overgang, men vil gjerne ha noen tilbakemeldinger først :yes:

Lenke til kommentar

Update tid :tease:

 

Har gjordt litt siden sist, jeg mangler sparkel så før jeg får fiksa grillen bak tok jeg for meg sidedøra. Gikk for ett enkelt design som broren min fant på :thumbup:

Bilder:

 

3193c612.jpg

Siden maskert opp.

241e1cae.jpg

Her ser dere noen fine hjelpemidler til både å romme mat/drikke og lage vindu på kabinett. Takk gud for servise :thumbup:

f6e5adaa.jpg

Tada..

ec0bf28d.jpg

Ett hull skjært ut :)

befe1ff5.jpg

To hull utskjært. Trengs en liten puss ser jeg. Men det er jo ikke vanskelig.

35dbe3a5.jpg

In the sun. Har borra hull til stikksaga i det store vinduhullet, men mista bladet mitt så får vente litt med siste ;)

f955aadb.jpg

:no comment:

 

/Kverna

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...