Gå til innhold

Hjelp til valg av lydkort med midi

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter et greit og rimelig lydkort til innspilling av musikk.

Jeg spiller keyboard/piano og har tenkt å prøve å spille inn litt musikk på PCen. Med det utstyret jeg har nå blir det for mye forsinkelse på signalet og dermed veldig stress. Så derfor vil jeg ha et med direkte MIDI. Men vil også ha et der jeg kan koble til audio slik at jeg kan spille direkte inn med gitar og liknende.

Har kikket litt rundt og funnet 2 stk jeg tror eg bra og som er i en grei prisklasse:

1. Echo MiaMIDI

PS! For info på norsk, se sound1.no. (Velg meny "Studio/Data/AV" og så "Echo".)

2. ESI Juli@

Er det noen som har noen formeninger om hvilke av disse som vil passe meg best?

Hva er fordeler og bakdeler med disse?

Bør jeg satse på å kjøpe et der jeg senere kan utvide med en liten miksepult etc?

Eventuelt noen som har andre forslag til hva jeg bør handle til en pris til under 2000 kr.

Annet utstyr jeg bør handle med det samme? (Har MIDI-kabel).

Endret av LittleV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er jo de to der du har listet opp som er de absolutt beste i sin prisklasse. Personlig vil jeg tro at juli@ er best. Det har endel mer muligheter. Men elelrs såer de veldig lik kvalitetsmessig.

Jeg fikk mitt juli@ kort til 1290, veil. pris er jo på ca 1700 kroner, og det samme liggeer vel mia midi på. Så det er vel mest å se på hva som følger med, muligheter osv. For lydmessig er de vel nesten prikk lik ;)

Lenke til kommentar

Takk skal du ha! :)

Beste i prisklassen, ja da har jeg truffet bra! :yes: Blir nok jeg går for Juli@. Er en 400 kroner billigere en MiaMIDI å så har det med en grei bundle software pack. I tillegg anbefalte også Procom.no dette, framfor MiaMIDI (de selger begge).

Endret av LittleV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...