reeeeg Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Hei! I går da jeg satt og surfa litt på nettet skrudde plutselig maskina seg av. Jeg prøvde å skru den på igjen, og den starta helt fnt, men skjermen får ikke signal. Jeg har tatt ut skjermkontakta og skrudd den av og på, og det er helt tydelig at skjermen virker. Problemet er at den ikke får noe signal fra maskina. I dag tok jeg av prosessoren og prosessorkjøleren, tok ut skjermkortet og tok av skjermkortkjøleren og tok ut alle kontaktene som var koblet til hovedkortet. Bare for ordens skyld rensa jeg også prosessoren og skjermkortet (og kjølerne) med isopropanol og la på ny og fin kjølepasta (AS5), og blåste kabinettet rent for støv. Jeg kobla alt sammen igjen, men fortsatt det samme problemet. Som et siste forsøk så jeg i manualen til hovedkortet og fant ut hvordan jeg skulle resette Cmos. Dette gjorde jeg, men uten resultat. Hva kan problemet være, tror dere? :\ Lenke til kommentar
Sk@lleBank Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Skjermkortet tatt kvelden? Feil på hovedkort? Begynn med å få testa skjermkortet i en annen maskin.. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Slik jeg ser det er det vel mest sannsynlig at skjermkortet har tatt kvelden. Jeg har ingen aning hvorfor, men ut i fra "symptomene" så kan det virke slik. Hele maskinen starter jo fint, akkurat slik som den gjorde før det klikka. Meget ugunstig i tilfelle det virkelig er skjermkortet som er problemet. Får satse på å plukke opp noe billig fra QXL e.l. Lenke til kommentar
Sk@lleBank Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Tja.. er vel i grunnen enig. Var bombesikker på at du hadde klokka ihjel hovedkortet ditt helt til jeg leste at du hadde resetta cmos.. Greit å klokke ned først vet du.. Men prøv nå for all del skjermkortet først. Du vet hvordan datautstyr oppfører seg.. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Tviler på at klokking er problemet, iallfall. Har hele tiden fulgt godt med på temperaturer og sjekka at det er stabilt osv. Har kjørt med klokken som står i profil siden november, men klokka pittelitt ned igjen for et par uker siden. Tror jeg har ordna meg så jeg får dratt til en kompis og testa skjermkortet i morgen! Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Da var det testa, og skjermkortet er defekt. Så nå er jeg på jakt etter et nytt skjermkort til under 1000kr, gjerne brukt. Tenker på 9700pro eller 9800pro. Skal gjerne kunne klokkes en del, og må passe med Arctic Cooling VGA Silencer Rev. 1 (den gamle). Noen som har forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå