Gå til innhold

Ta opp samtale på ip-telefon

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg skal føreta eit intervju via ip-telefon. Eg ynskjer då å gjera opptak av intervjuet på dataen. Kva program kan fiksa dette?

Edit: Litt utdjuping:

Eg har ip24 softphone. vil ta opp både lyden frå min mic og høgtalar, altså det som kjem på line-in og line-out.

Endret av Gullars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette bør vel la seg gjøre med alle lydprogrammer som bruker Windows lydbehandling.

Egentlig ikke.

Det hjelper om lydkortet kan ta opp lyden som blir sendt ut. Creative har sin "What U Hear" funksjon, den burde fungere (andre har vel lignende). Ellers er Audacity et godt forslag. :)

Lenke til kommentar
Trodde alle nye lydkort kunne ta opp det som ble sendt ut (full duplex)

Full duplex betyr at lydkortet kan sende ut lyd og ta opp lyd samtidig, ikke at lydkortet kan ta opp lyden den sender ut.

Men ja, en del nyere lydkort støtter opptak av det som går ut. Istedenfor "What U Hear" kan det hete "Wave mix", "Stereo mix" eller noe som det. Sjekk Windows Mikseren for opptak (Options -> Properties -> Recording). :)

Endret av moskus
Lenke til kommentar
i denne samanhengen vil eg jo ta opp både det eg seier i micen og det som kjem på høgtalaren. fiksar Audacity det?

Ja, så lenge programmet kan ta opp lyd fra et lydkort (noe som er poenget med et opptaksprogram ;), så er det mulig.

eg fekk berre til å ta opp ein av delene om gongen. anten mic eller høgtalar. kan du forklara korleis eg tar opp begge deler?

Lenke til kommentar

du kan jo også sette *@home(asterisk at home), en pbx sentral for

ip telefoni.

da kan du sette opp ip24 kontoen din som bylinje,

og bruke tredjepartsprogramvare til å styre, og

ta opp samtalene dine.

mye arbeid, men greit å gjøre om du skal gjenta det samme

senere :thumbup:

Lenke til kommentar

Men husk på at alle du tar opp en samtale med skal være oppmerksom på at du gjør det.

du vet personvern,straffe utmåling for samtale sporing uten at ved kommende er oppmerksom på det er relativ høy.

men for all del skal ikke drive med moralske asspekter her

Lenke til kommentar
Trodde alle nye lydkort kunne ta opp det som ble sendt ut (full duplex)

Full duplex betyr at lydkortet kan sende ut lyd og ta opp lyd samtidig, ikke at lydkortet kan ta opp lyden den sender ut.

Men ja, en del nyere lydkort støtter opptak av det som går ut. Istedenfor "What U Hear" kan det hete "Wave mix", "Stereo mix" eller noe som det. Sjekk Windows Mikseren for opptak (Options -> Properties -> Recording). :)

Javel. Har vel aldri eid et lydkort som ikke har hatt denne muligheten, så det er vel derfor jeg ikke har tenkt på det. Men sånn for diskusjonens skyld, vil et kort som ikke støtter full duplex kunne ta opp både avsender og mottaker på en IP- elefonisamtale? Begynte plutselig å lure.. :D

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Jo, det er all grunn til å ta opp "moralen" her, fordi dette ikke kan være lov.

Det vil også si at å assistere personen med hvordan dette skal gjøres, er å bevege seg i grenseland.

Moderator? Innspill?

At dette kan brukes ulovlig er vel ingen grunn til å ikke snakke om det. Har jo klart og tydelig blitt sagt fra at den du snakker med skal være klar over at samtalen blir tatt opp. Blir jo som å si at man ikke kan diskutere weblesere siden man kan gå inn på ulovlige sider med de.

Lenke til kommentar
Jo, det er all grunn til å ta opp "moralen" her, fordi dette ikke kan være lov.

Det vil også si at å assistere personen med hvordan dette skal gjøres, er å bevege seg i grenseland.

Moderator? Innspill?

Står ikke i noe lovverk noe sted om at det ikke er lov å ta opp samtaler så lenge begge parter samtykker...

Men dersom man ikke sier fra derimot så blir det som på TV2 hjelper deg.... :D

Lenke til kommentar
Hvordan tar man opp fra vanlig telefon, og difitaliserer det?

Mvh,

Winters :)

Clas Ohlson har en slik, varenummer 32-2610, pris 149.- Har en lignende selv, og den fungerer utmerket.

Hvordan tar man det inn på PCn etterpå da? :blush:

Mvh,

WiNterz :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...