Gå til innhold

Forsvunne filer, ingen tilgang

Anbefalte innlegg

Det var en mappe som jeg flyttet fra et sted på disken til et annet sted. Etterpå prøvde jeg å gå inn på den, men da kom den røde boksen opp og fortalte at det var ingen tilgang. Når jeg ser på egenskapene til mappen så står det at mappa er tom og at den inneholder 0 byte. Mens når jeg ser på diskforbruket for hele disken skjønner jeg at filene fortsatt er der. Er det noen måte jeg kan få tilbake innholdet i denne mappa?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ingen sikkerhetsalternativ på egenskapene til mappa. Sikker på at det ikke er et virus altså? Hvis problemet bare var at jeg ikke hadde eierskap eller noe så ville det vel stått fullt innhold og ikke 0 byte. Dessuten så skjønner jeg ikke hvorfor jeg skulle miste eierskap ved å bare flytte mappen

Lenke til kommentar

Det var et snodig problem. Du flyttet altså en mappe med innhold til et annet sted innenfor samme partisjon. Og neste gang du skal åpne mappen nekter Windows deg å gjøre det, samtidig som den plutselig har blitt 0 byte? Hva mer står det i boksen annet enn "Ingen tilgang"? Hva slags type filer inneholder mappen? Har du kjørt en virussjekk av maskinen? Du kan evt kjøre en sjekk via en online-virusscanner, i tillegg til din egen....

Endret av pmarius
Lenke til kommentar

flytta du det eller kopierte du det? selv bruker jeg å kopiere filene, når jeg har kopiert alt over så sjekker jeg at alt er klart som det skal og mapper og sånn der jeg kopierte filene også sletter jeg de gamle filene deretter. dette ser jeg på som en god sikkerhet for jeg har hatt så mye tap av data så jeg vil ikke ta noen sjanser. men altså du tok å klippa ut alle filene fra en annen disk over til en ny disk?

Lenke til kommentar
Ingen som vet noe altså? Vil helst ikke la denne topic'en bare forsvinne uten å i d hele tatt få et svar

Hvilket filsystem har du på disken ?

Dersom du har NTFS vil jeg anbefale å gjøre det som jeg har foreslått tidligere.

Du kan og kjøre disksjekk for å finne ut om det er noe fysisk galt med disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...