Eplejus Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 36 timer...så lenge levde min splitter nye ibm 120gxp 80gb før den bestemmte seg får å begå harakiri...noen bedre? Iallefall, jeg trenger ny disk, og denna gangen noe med *litt* lenger holdbarhetsdato. Så hva har folket å anbefale? Har ingen kjennskap til hverken Maxtor, Seagate eller WD ettersom jeg kun har brukt IBM disker fram til nå. Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Jeg har omtrent aldri hatt noe annet enn WD og kan anbefale de på det høyeste. Jeg hadde en IBM disk en gang som røk etter 3-4 måneder. Jall :smile: Lenke til kommentar
shebban Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Hadde en ibm 60gb for en tid tilbake. Hadde masse problemer med den og den fjerde gangen jeg måtte sende den inn fikk jeg tilbud om å bytte den i en wd 80gb uten å betale ekstra. Dette gjore jeg og har ikke hatt noen problemer med wd disken i etter tid. Har og kjøpt meg 120gb (8mb) denne er rask og stille. Vil anbefale denne!! Koster litt men er verd hvær krone. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Skaff deg en ny tilsvarende disk på garantien. IBM disker fra 120GXP serien har svært lite feil, du har bare vært uheldig med disken din. Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Ikke kjøp Maxtor ATA 133. De bråker som noen fly. Har ikke hatt noen andre tekniske problemer med dem. Hadde en Seagate som bråkte ganske så mye også, men det var lenge siden, og de har visst kommet seg nå. Western Digital Caviar serien er visst herlig lydløs. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 byggeren skrev (2002-07-07 13:28): Skaff deg en ny tilsvarende disk på garantien. IBM disker fra 120GXP serien har svært lite feil, du har bare vært uheldig med disken din. byggeren Det er noe eg har prøvd å forklare men det nytter ikke,sier noen ibm er dritt så er det dritt,akkurat som moten, ibm er ikke inn nå det er wd som er. Kjetil [ endret av Kjetil Lura den 2002-07-07 17:57 ] Lenke til kommentar
sete Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Du må dessverre vært uheldig og fått en gåen HD, IBM disker er ikke dårlige som mange sier, ihvertfall ikke 120GXP. garanti... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Vel når man har mistet ca 170Gb med data fordi 3 av 5 kjøpte IBM disker har feilet så blir det til at man ikke kjøper IBM igjen og heller ikke går ut og anbefaler dem Har etter dette kjøpt 8 stk seagate barracuda ATA 4 disker og 1 WD 80Gb. Alle er bra, WB bråker allikevel litt mer enn seagate diskene.... Lenke til kommentar
einnygaa Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg har en bedre rekord... Jeg kjøpte samme disken for en stund siden. Den var i stykker etter 24 timer eller mindre. Fikk heldigvis ny fra komplett. Kodda_k Lenke til kommentar
sete Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 hoho, tror ikke at det er så mange som vil kjøpe IBM disker lenger, noen disker som har fått best-i-test eller awards og seksere???? Lenke til kommentar
enl Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Uansett hva folk sier om IBM, så er diskene av dårlig kvalitet. IBM har jo også gått ut og sagt at diskene ikke bør stå på mer en åtte timer dagelig. Dette bør jo advare en god del mener jeg. Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg har lagt ut denne linken før, men jeg legger den ut igjen for at flest mulig skal få sjansen til å bli opplyst. Jeg holder meg langt unna IBM uansett etter en mislykket affære med deres bærbare på jobb og HD hjemme. La oss si at jeg ikke var den eneste på jobben som fikk gjennomgå... Link: http://www.tweaktown.com/document.php?dTyp...article&dId=180 Lenke til kommentar
enl Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Feilen lå i GMR-hode teknologien. Denne teknologien er det jo også IBM som har utviklet . . . Tilfeldig, eller? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Kjøp noe med Fluid-bearing motor! For tiden er det kun Seagate barracuda IV, men snart også Seagate barracuda V og de nye WD-diskene. Selv har jeg førstnevnte. Den er veldig kjapp (ikke fullt så kjapp som WD og IBM da, men marginen er liten) Fordelen er at du ikke kan høre den med mindre du åpner kabinettet og legger øret inntil :smile: Den er utrolig stillegående. En ren drøm å ha på. Mitt neste prosjekt blir lyddemping for å få bort støyen fra min Termaltake Silent Viking prosessorvifte og stømforsyningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå