Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Rebooter i bestemte spill

Anbefalte innlegg

Har hørt meg litt rundt angående spillene om de rebooter grunnet bugs men svaret jeg fikk fra de som hadde samme spill var nei.

(Lock On Modern Air Combat)

Uansett så rebooter maskinen seg nesten på bestemte plasser i spillet, altså når du starter selve spillet, jeg kan være timer i menyen uten at det gjør noe, men straks jeg vil sjekke "Leksikonet" (Encyclopedia over innholdet i spillet) eller jeg vil prøve å spille generelt.

Så restarter den seg bare, uten at jeg får sagt min mening (Gamle AT, savner den noen ganger)

Jeg trodde først det var et varme problem og sjekket tempen, riktignok på 53C med den mobile CPU'n.

Da antok jeg straks at det var det gamle problemet jeg hadde med min Athlon XP 2000 (Måtte ha mye overvolting for å kjøre på stock hastighet stabilt og selv om han fikk juicen så var den glovarm og lite villig til å være stabil, løsningen i senere tid før ny CPU var å underklokke den til XP 1600 hastighet) og jeg senket klokke hastigheten til 180MHz FSB og Vcore'n.

Prøvde igjen, samme problem, kompenserte med ett nytt førsøk på senking av hastighet, nå til 166MHz FSB.

Nytt forsøk ga samme resultat.

Fikk da mistanke om at varme ikke var problemet men strømforsyningen siden jeg har oppdaget at railene som ble rapportert ved boot holdt ikke stabile verdier (Strømforsyningen er en Q-Tec 450 Watt)

Prøvde da og se om den ville fungere bedre om jeg strippet ned antall komponenter for å minske belastningen, tok ut en AOpen CD-RW stasjon og ett nettverkskort og et lydkort (Ekstra, bruker det som supplemang for tilkoblingen av PS2 og TV og diverse lyd saker, bruker SoundStorm til vanlig)

Oppdaget også at denne blå Zalman Northbridge kjøleren min satt litt løst, jeg satt den på plass og festet den skikkelig.

Førsøkte igjen å kjøre spillet, samme resultat med en restart.

Komiske med denne historien er at med en gang spillet var innstallert så kjørte det fint til et visst punkt hvor det nå ikke vil kjøres grunnet restart.

Kan spille Morrowind for eksempel uten problemer og Unreal 2 (Ypperlig siden det oftest får CPU'n til å gå varm og er sulten på kraft) Men ikke LOMAC.

Men også har jeg hørt at LOMAC er VELDIG glad i CPU kraft så det kan være det at den trenger mer en Unreal 2 gjorde.

Derfor er jeg usikker på hva jeg skal gjøre, ventet en stund på LOMAC så får jeg ikke spillt det, litt kjipt.

Men om det er Q-Tec som er den skyldige så har jeg planer om å gå over til OCZ, PowerStream 450 Watts istedet.

Men ville gjerne stengt ute noen flere muligheter først.

Maskin specs er i profilen min, de skal være det iallefall om de ikke er der så si ifra så skal jeg klistre de inn her (Oppdaterte de i dag)

Håper at dette var nok info...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...