Gå til innhold

Virusprogram å anbefale?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har hatt Norton internet security en stund, men nå får jeg plutselig opp at jeg må fornye avtalen og betale lisens??

 

Har ikke lyst til å betale for det, forid jeg ikke er helt fornøyd og i tillegg syns jeg virus scan tar veldig lang tid/bruker mye ressurser.

 

Noen som har et bra gratis virusprogram å anbefale :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

Er det slik at jeg bare bør avinstallere Norton først og deretter laste ned et av de overstående programmene?

Kan man velge update frekvens?

 

Jeg har adaware og bruker det innimellom, men hjelper det? og hvor ofte bør den evt. kjøres? :hmm:

Endret av dSRL
Lenke til kommentar

Man kan aldri ha 2 antivirusprogram installert, ellers blir det trøbbel. Nod32 er ikke gratis, men anbefales på det sterkeste! Det er verdt pengene. Nod32 installerer oppdatteringer når de kommer, sjekker vell i blant om det er noe å laste ned, så du trenger ikke å gjøre det manuellt. En annen bra ting med Nod32 er at oppdateringsfilene er veldig små, rundt 100 kb, av og til mindre. Norton sine oppdateringer er betraktelig større :hrm: .

 

Adaware hjelper en god del, ja. Adaware tar ikke virus, men adware/spyware. Det har hendt at når adaware scanner dataen og kommer ove en fil med f.eks. en trojaner inni, at Nod32 reagerer. Lurt.

Jeg bruker som oftest å scanne annen hver dag, alt ettersom.

Man bør helst bruke flere programmer enn bare Adaware, for Adaware tar ikke alt.

Kan anbefale Spybot Search & Destroy og Microsoft AntiSpyware. Begge er gratis.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...