Gå til innhold

Antivirusprogram til symbian?

Anbefalte innlegg

Da er 7710 på vei til meg i posten, og i den forbindelse har jeg noen spørsmål! Siden dette er min første symbiantlf er jeg temmelig blank når det kommer til programvare o.l. Det første jeg trenger er vel et antivirusprogram? Eller er den trusselen sterkt overdrevet? Hva sier dere symbianbrukere? Hvilket program bør jeg velge? Har sett litt her på forumet og på nettet, men der er ikke så mye og velge i til S90! Kan jeg bruke S60 programmer på denne tlf? Ellers vil jeg ha et MSN program, hva anbefaler dere der? Tar gjerne imot flere tips og triks fra dere erfarne symbianbrukere her på forumet! Takk!

Endret av torrybra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

agile messenger=msn

les også listen over programmer du kan legge inn. Virus risikerer du bare å få ved å ta imot ukjente ting over blåtann eller hvis du laster ned ulovlig programvare. Det er trygt så lenge programvaren hentes fra det offentlige stedet der det finnes

Lenke til kommentar
agile messenger=msn

les også listen over programmer du kan legge inn. Virus risikerer du bare å få ved å ta imot ukjente ting over blåtann eller hvis du laster ned ulovlig programvare. Det er trygt så lenge programvaren hentes fra det offentlige stedet der det finnes

Det finnes blant annet MSN Messenger, Windows Messenger, Agile Messenger. MSN er bare en teit fellesbetegnelse som er helt feil. MSN er en av mange produsenter som har laget et Messenger-program.

IM+ er et ganske kjent Messenger-program som brukes til Series 90.

Antivirusprogram har du nok helt sikkert ikke bruk for. Bare ikke åpne alle rare filer som kommer over blåtann. Slike som man egentlig ikke ser snurten av i Norge, så langt.

Lenke til kommentar
Den trusselen er KRAFTIG overdreven. Tar nok tid for noe slikt blir særlig aktuelt.

Selv kjører jeg iallefall ingen antivirusprogram på mine Symbian telefoner - med god samvittighet.

Må si meg ganske enig. Hvis du får virus på din symbiantlf så har du ekstremt med uflaks. Jeg tenker aldri på det med virus på symbian, og har da derfor ikke bruk for noe antivirusprogram.

Lenke til kommentar

Er det verdens undergang om man får virus på sin mobil? Det høres sånn ut på mange her.

Hva skjer så om man får virus? Vil det være mulig å formattere telefonen og legge inn alt på nytt som på en Pc med Windows? Selv har jeg en SX1. Er dette noe bare forhandlere kan gjøre? Vet dere om dette er dyrt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...