And.rs Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Har planer om å kjøpe HDTV, men har lite med penger... Tven skal inn på et ikke alt for stort rom så det er heller ikke nødvendig med en veldig stor tv - skal sitte ca 2 meter fra den... jeg vet ikke hvor mye en sånn tv koster, men hva er det billigste og hva burde man betale for å få en som virkelig er god? Takker for svar Kan gjerne legge til noen linker hvis noen gidder det ... Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Det er fortsatt ingen store skjermer til under 50 000 som kan vise HDTV-oppløsning. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304448&view=detailed mange skjermer også store som kjører hd under 50k Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 http://www.avshop.no/catalog/product_info....products_id=410 Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Nice Rikky. Ser digg ut den, og for et enormt bilde på 2 meters avstand da Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Jeg ser litt rundt på 19" på komplett.no, og prisen er jo veldig lav, men det står jo ikke noe om det er hd funksjon på de eller ikke... http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10455 Hvis det ikke er det poå noen av dem, noen som vet om noen andre tver til samme pris eller maks 10 000 som har hd funksjon? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 De 19-tommerne har oppløsning til å kjøre 720P 16:9 (1280*720), men 19" 4:3-skjerm gir et veeldig lite bilde til filmbruk. Kravene for at en TV skal få stempelet "HD-ready" finner du forresten her. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 hadde jeg vært deg hadde jeg heller kjøpt en billig vanlig tv på elkjøp eller lignende. Å kjøre HD på en 19" har MINIMAL effekt. Legg en 4-5k i en vanlig 32" du, så får du MYE mer bilde for penga HD skjermer under 30" har nesten ingen effekt Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Alternativt så finner du vel prosjektorer til rundt 10000, og det er vel noen av dem som er HDTV klare Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Jeg tror ikke du skal legge så mye vekt på HD, sats heller på å få litt størrelse. TV-en din kommer nok uansett til å vise mest SD-materiale i overskuelig fremtid. Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Ok, da får jeg vell også se litt på vanlig tver... men tenker også på neste generasjons spill konsoller osv, er ikke høy oppløsning en fordel da - selvom det bare er en 19" ?? Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304448&view=detailed mange skjermer også store som kjører hd under 50k Jeg var litt unøyaktig. Mange har en jallaoppløsning med 768 linjer, slik at de kan vise den laveste oppløsningen på 720 linjer, selv om det må litt utjevning til. Det er ingen som viser 1080 linjer. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Hm nå er jeg netsen noob på HDTV men kan man ikke bruke vanlige TV til å se filmer og programmer som en gang i fremtiden kommer i HDTV format eller? Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Det mest geniale kjøpet du kan gjøre når det gjelder store skjermer til rett pris per idag er den som Rikky linket til. Sagem tv'en er strålende, og imotsetning til andre "billige" hdtv-klare tv'er så gjør denne det med enestående glans. Man får ikke hengt den på veggen, men er det virkelig et must? Sagem tv'en er genial. Intet mindre å si om det. Og ps: den finnes billigere i andre netshops. Edit: Wooho: Jeg mener at man kan se hdtv materiale med vanlig tv. Men du får jo aldri i nærheten den oppløsningen og virkelighetsfølelsen som HDTV og HD gir. Du kan jo laste ned HDklipp fra nettsteder og se de på "ikke-hdtvklare" pc skjermer. Eneste er vel at du må ha en satelittmottaker som takler hdtv og eventuelt en dvdspiller som tar hdfilmer. Så kan du etter min oppfatning spille dette av på en vanlig tv. Edit2: Skrivefeil vel... Endret 25. april 2005 av Post_Mortem Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Ok godt å høre. Men uansett så står jeg ovenfor et dilemma her. Vurderer å kjøpe meg et hjemmekinoanlegg (en sån pakkeløsning) men er litt usikker på om det er verdt å kjøpe dette pga skal det ikke komme noen nye DVD formater som DVD9 eller BlueRay på slutten av året? Da kan man vel ikke bruke den vanlige DVD`spilleren til å spille av disse? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Er du invotør og har peiling på bilde er det bare å dure ut i HD verden. Dog gjør du ikke dette om du ikke har gode kontakter og masse dinero i lomma. Jeg har kontakter som andre kan drømme om i lyd og bilde verden, og jeg har ennå ikke dundret ut i HD verden. Dog skal jeg kjøpe Plasma skjerm og ny projektor til høsten, og vil kreve at de støtter 720p Men når jeg ser på kilden så bør du ha en d-vhs eller en HTPC for å spille av filmene dine. Hvis du da ikke har lomme full å spenn og kan kline til på linje quadripler og greier. Jeg for min del har tilgang til en del D-VHS og litt film/serier på Harddisk. Jeg bor slik til at parabol er uaktuelt, og dermed må jeg holde meg til de medier jeg har. Så hvis du på død og liv skal være inovatør så klin til. Folk som har superpeil på bilde ville ikke spurt om slike råd på et forum som dette:) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) skal det ikke komme noen nye DVD formater som DVD9 eller BlueRay på slutten av året? DVD9 er vanlige DVD-plater med to lag, altså den typen plater de fleste filmene blir levert på. Når det gjelder neste generasjons medier (Blu-ray og HD-DVD) må vi først vente på at produsentene og de som sitter på pengesekkene skal bli ferdige å krangle om hvilket format som skal brukes. Hvis du trenger en DVD-spiller, så tror jeg ikke det er noe problem å kjøpe en spiller i en rimelig prisklasse nå. En ny spiller som støtter Blu-ray eller HD-DVD blir nok uansett en større investering enn det man må ut med for en DVD-spiller i dag. Endret 27. april 2005 av Rikky Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 He he joda glemte meg ut at DVD9 er Dual Layer DVD plate. Selvølgelig har du rett "Rikky" ang det med at produsentene må bestemme seg. Men da går jeg får en hjemmekinopakke. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Vet ikke om det er så lurt for meg å gå for en sån hjemmekinopakke (alt i et). Så hva med denne pakken. Alt er seperat slik at når det blir bestemt om HDTV eller Blue Ray skal bli brukt så skifter jeg bare ut DVD spilleren og kjøper en som støtter HDTV eller Blue Ray når den tid kommer. Slik kan jeg beholde høytalerne og forsterkeren. Ka du trur? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå