lodestar Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Hallo jeg skal bytte bios og trenger hjelp Jeg har aldri gjort dette før så jeg trenger en abc forklaring på dette. Hk mitt er Aopen ak73/1394 Os er Win XP Håper noen kan hjelpe meg =) Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 ...eh, 'bytte Bios' - mener du selve Bios-chipet, eller oppdatering ( flashe ) Bios ? Lenke til kommentar
lodestar Skrevet 7. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2002 jeg skal flashe bios Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Tar jeg ikke helt feil, så gjør du følgende: [*] Formater en diskett i Win XP, velg alternatviet "Gjør dette til en oppstartsdiskett i MS-DOS. [*] Kopier over både exe- og bin-fila som ligger i den zippede biosfila du laster ned fra Aopen sin hjemmeside over til nevnte diskett. [*] Restart maskina med disketten i, slik at den booter fra disketten (sørg for at 1. boot device står som floppy i bios). [*] Kjør exe fila. Nå flashes biosen. Etter at flashinga er ferdig, restarter du maskina på nytt, uten diskett i. [*] Gå inn i bios, last inn bios default settings, lagre og avslutt. [*] Nå skal, hvis alt går bra, bios være flashet. Gå inn i bios, og finjuster det som du eventuelt måtte ønske.. Men, og det er et men, hele denne prosedyra står på Aopen sin hjemme side, link: http://www.aopen.com/tech/download/mbbios/default.htm Les popup´en :smile: [ Denne Melding var redigert av: Pingo68 på 2002-07-07 13:39 ] Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Last ned zip-fila R1.18 http://www.aopen.com/tech/download/mbbios/ak73pro.htm Det følger også med en readme-file som gir grei forklaring: Her kan du også lese hva folk spør om på AOpen. Lenke til kommentar
lodestar Skrevet 7. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2002 Takk for hjelpen Pingo og Zink jeg har nå flashet biosen og det ble vellykket . takk skal dere ha dere reddet dagen min=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå