Xecuter Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Noen som vet hvordan man skal sette opp instillinger for disse i XBMC?? har ip 192.168.0.2 på maskin og 192.168.0.3 på xbox... men det må vel stilles noe inn i xml fila til XBMC?? need help Lenke til kommentar
Tman Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Heisann! Har du aktivert deling på aktuelle mapper i XP? Dersom ja så gå og sjekk hva du har satt "delingsnavnet" til. F.eks. kan du ha satt opp at "Mine bilder" i Documents and Settings skal deles med navnet "Photos". Du må også sjekke at deling er aktivert på maskinen, dvs. at du har satt opp et nettverksnavn og at du har navnet på datamaskinen. Så må du editere XML-filen. <bookmark> <name>SMB Network Share</name> <!-- You can use one of these following formats: !--> <!-- smb://domain;user:password@ip/share/directory/ !--> <!-- smb://user:password@ip/share/ !--> <!-- Only if guest/public access is enabled: !--> <!-- smb://ip/ !--> <path>smb://DOMAIN;username:pwd@MyWindowsServer/movies/</path> </bookmark> DOMAIN er her navnet på nettverket ditt. Username og pwd er brukernavn og passord på PC. WindowsServer kan du bytte ut med maskinnavn evt. IP til maskinen og til slutt skriver du inn share-navn, f.eks. "Photos". Du kan jo gjerne endre name fra SMB Network... til noe som passer med den katalogen du ser på på PC, f.eks. My Photos, Music el.l. Lykke til! -Tman Endret 19. april 2005 av Tman Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Tnx man!!! men jeg må vel ikke ha passord på maskinen??? det trengte jeg ikke med den forrige XBMC jeg hadde... den var foresten ferdigkonfigurert, så jeg gikk rett inn på maskinen uten problemer... men jeg skal prøve oppskrifta di!! Takk igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå