tommer Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Hei Har ett MSI 915G Combo kort med ett lite problem: Maskina booter ok helt til jeg setter inn ett (eller flere) PCI kort. Da bli oppstart skjermen (MSI CoreCell, best bla bla bla....) stående veldig lenge. ANtar dette kanskje har noe med tilordnig av IRQ eller lignende, noen som har forslag til hva jeg kan gjøre?? Tom Lenke til kommentar
bengh Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Prøve å bytte om på plasseringen av kortene. Det er forskjell på IRQ til kortplassene og det er mulig at du har en konflikt som bios må ordne før den går til boot. Videre finnes det muligheter til å velge normal eller minimal biosoppstart (m eller u minnekontroll etc), men du har vel ikke endret noe her ? Lenke til kommentar
tommer Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 HAr prøvd dette Har også prøvd å sette oppstart til forenklet/ikke forenklet uten at dette hjalp Lenke til kommentar
tommer Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Det viser seg at det er en USB tilkobling som forårsaker problemene. På denne kabelen har jeg diverse hubber, DVD spiller samt tastatur og mus. Er det noe jeg kan gjøre slik at BIOS finner disse enhetene raskere?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå