Gå til innhold

Raidparty på Stormrage i går

Anbefalte innlegg

I går fant et par i guilden ut at vi skulle prøve oss på en eller annen kjempedrage, i området øst for Ashenval, Azhara eller noe slikt. Level kom opp kun som et dødningshod. Vi klarte å samle et fult raid, 40 mann, derav 95% lv60. Vi møttes i IF, flyr til Menethil og videre til Auberdine. Så kommer det rop om hjelp på guildchaten, hordene raider Astranaar. Ikke noe nytt egentlig, min alt druid svimmer rundt der nede, og det ligger konstant 30 playerlik rundt området...

Anyway! Horden fikk seg nok en mindre overraskelse når det kommer 40 lv60's stormende nedover og overkjører en etter en! Vi hadde det litt moro på raidchaten, og vi var nok enige om at hordene må ha trodd de hadd en deserter eller noe som hadde varslet om raidet :tease:

Normalt så er jeg en snill kar, og jeg hjelper blidelig horder på min vei. Nå spiller jeg på PvE, så jeg har ikke blitt ganka 100 ganger av folk, så det forklarer nok holdningen min. Men jeg pleier å hjelpe spillere uansett level og side når jeg er ute på tur. Men vi kunne liksom ikke ri forbi et raidparty når de fleste hadde guildmates som sto og ropte etter hjelp heller da, og det ble litt morsomt siden det som i utgangspunktet var en ganske sterk gjeng fikk snudd alt på hode iløpet av et minutt.

Kjempedragen var noe helt annet! Herregud for en massaker det var :whistle: Vi angrep henne rett ovenfor en gravplass, med repair bot stående i et hjørne. VI kastet oss på, ryddig og greit... i to sekund, så dør folk som fluer, alle virrer rundt som forvirra maur og blir trampet ihjelp på sekunder. Absolutt alt uten om auto-shot eller aimed-shot blir refektert, ingen healer og folk har det mest travelt med å komme seg fra gravyard og til liket. Vi holder på en 20 minutt, og har tatt en 15% av helsen! Så dør alle, hun resetters og vi må starte på ny. Ny repair bot settes opp, og vi svinger igang igjen.

Samme historie egentlig, fikk vel tatt en 75-85% denne gangen. Men alle dør hele tiden, repairboten blir ødelagt og ganske kjapt står alle med rødt utstyr over hele linja. Sakte men sikkert så kollapser alt, og hun resettes igjen. Flere snakte om å prøve igjen i morgen, men jeg tror vi trenger mer raid erfaring, og langt bedre utstyr for å ha noen reel sjangs.

Men litt morsomt var det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lol :>

Er slik på BB også, Zerger som faen, men det funker :D

Har tatt henne 5ganger nå i pickup raids, alliance har ikke rørt Azurgus eller kazzak :>

Edit: Lite tips: Rogues må ikke bruke poison pga når hun tar opp "skjoldet" (Hun lyser blått) blir poison og spells reflektert, bare fysisk skade kommer gjennom.

Endret av eXploid
Lenke til kommentar

Ah, så dere har tatt henne altså? Imponerende, det var ikke snakk om å tanke der nei. 2-3 sekunder så var alle hun var borti døde, AoE spells som bare juling, og store deler av tiden å reflektere hun all magi tilbake på deg. kjedelig melding: Your aimed-shot reflects back at you for 796damage...

Noen tips til en gjeng med forvirra maur på jakt etter en epic drop eller to?

Lenke til kommentar

Som sagt, når hun lyser blått må du ikke attacke med combatmoves/spells, siden det da reflekteres tilbake til deg.

Finn ut hvilken warrior som har mest hp og armor. Plaser han i gruppe med Priest OG warlock, slik at han får 2stamina buffs (fortitude og blood packt).

Få druid og priest til å kaste Healing over time spells _FØR_ han angriper dragen.

La warrioren attacke dragen i 15-25sekunder (mens dere _SMÅ_ healer han hvis nødvendig) slik at han får agro på dragen.

Etter han har fått litt agro kan dere andre starte å angripe, men ikke bruk nukes (spells som tar stor skade damage på 1 treff) for da får dere agro, og da blir det full panikk.

Få også dragen til å se feks Nord, mens dere andre står på siden.

Secondary tanks burde stå bak dragen, slik at dersom hoved warrioren blir isklump, så tar noen andre over siden agro blir resettet.

Hmm... ble litt mye dette :p

PS: Dersom du dør, spring bare tilbake til corpse. Og når/hvis dere får han under 20% hp (eller er det 25%?) få warriors til å bruke execute :>

Endret av eXploid
Lenke til kommentar

Hehe, det var egentlig ikke noe gøy må jeg si. Kraftig kraftig uorganisert, det føltes nesten håpløst side alle mann kunne denge løs i ti minutt og du nesten ikke merket noe drop i helsen, pluss at det å dø, springe opp og rezze, dø, springe opp og rezze osv føltes så vanvittig feigt og dårlig at det hadde ikke følts som noen stor prestasjon å knerte henne uansett. For ikke å snakke om at vi sikkert bruke noen hundre gull på reperasjon den kvelden...

Dersom vi skal ned igjen så må vi organisere oss my bedre. En tank som kansje healere fokuserer på 100%. Slik det var nå, så tror jeg alle holdt tilbake for å unngå å få aggreo. Merket selv at dersom jeg bruke aimed-shot som gjerne gjorde en 500 skade, ja så fikk jeg aggreo og var død på sekunder. Ergo så måtte jeg kjøre auto-shot som kansje gjorde en 40-70 i skade.

Lenke til kommentar
CORE på Daggerspine klarte fint å meie ned den dragen, uten full level 60. Det var mange, men masse level 57+ også! De ble ikke wipet en gang og tok henne på ca 10 min :) Greit å ha kommet med i guildet så jeg og kan være med på morroa ;)

Det var nå LANGT ifra Core, det var et noen få fra core. Grim Sigth Clan, Kapow og Synergy var der. Og jeg.

EDIT : Og noen randoms. :) Kan poste screens om noen vil :)

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...