Gå til innhold

Kjøling av GeForce 6800 Ultra

bidz

Anbefalte innlegg

Og vil at det skal være så støyfritt som mulig!

Har et XFX GeForce 6800 Ultra som bråker som et reinspikka uvær. Dro og kjøpte meg en Zalman VF700-Cu. Monterte denne med Arctic Silver 5. Og det ble stille... Men...

Temperaturene gikk ganske så mye opp!.. Ved ca 15min i rthdribl så ligger core temperaturen på kortet på mellom (litt varierende) 80-88c :cry: Synes det er ganske så mye!! Dette er vel og merke med VF700-Cu'en på stillegående, dvs. 5v. På 12v så støyer den rett og slett ALT for mye for meg.

Så kommer spørsmålet; Finnes det noe omtrent like stillegående som VF700-Cu men med bedre kjøle-effekt? Stor heatpipe løsning kanskje?

Tenker på Arctic Cooling NV Silencer 5, rev. 2. Men hadde en Arctic Cooling ATI Silencer 1 på et Radeon 9800 Pro før, som jeg synes bråka forferdelig mye. Den var stille i begynnelsen, men allerede etter et par dager begynte vifta og lage mer og mer lyd... Har også lest litt her og der og sett at det ikke bare er jeg som har erfart dette.

Tips??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en NV1 kjøler og den lager også mer lyd en da den var ny men samtidig merker jeg at det har lagt seg ett grått belegg av støv oppå vifteblarne.

I mitt tilfelle plager det meg ikke så mye så jeg lar det være men et tips er jo å rengjøre vifta.

Det støvet som legger seg på lager turbulens bak vifteblarne, noe som kan skape mer lyd en nødvendig.

Bare en teori da. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...