EviLEddiE Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Har en Xbox 1.0 m/Xecuter3 (v3108) der jeg har satt inn en Hitachi 400GB HD. Lagde da en stor F-partisjon, låste disken og fikk installert "Xbox-board Ultimate Boot-CD 4.0". Alt fungerte helt greit helt til jeg hadde kopiert over min lille TV-seriesamling på 250GB. For da jeg skulle inn i XBMC og se på et filmklipp, fikk jeg et stort sjokk. Mesteparten av alle filene og mappene var enten forsvunnet helt, eller fått korrupte navn. Xboxen indikerte brukt og ledig lagringskapasitet korrekt, så filene måtte da fremdeles ligge på harddisken en eller annen plass. Og jeg hadde ikke peiling på hva jeg skulle gjøre, da det ikke finnes et ScanDisk-liknende verktøy på Xbox. Det endte med at jeg måtte reformatere og installere dashboard, filmer (mistet ca. 30% av disse da jeg ved en feil slettet dem fra PCen etter endt kopiering) osv. på nytt, men denne gangen har jeg opprettet en G-partisjon. F-partisjonen er da låst på 137GB. Er det noen av dere som har opplevd noe liknende, at innholdet på Xboxens harddisk plutselig kan "forsvinne"? Og er det å opprette en G-partisjon løsningen på problemet? Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Dette er en bug som forekommer i enkelttilfeller, ingen vet med 100% sikkerhet hva dette skyldes. Men jeg anbefaler _ALLE_ som har en harddisk over 200gb til å benytte seg av f & g partisjonene. Ved gjøre dette ungår du slike problemer som du har nå Lenke til kommentar
Panter Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Jeg vil heller kalle det en begrensing i FatX filsystemet, men er forøvrig enig med PulZ om å alltid bruke 6. og 7. partisjon ved disker > 200GB Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Takker for hjelpen, alt ser nå ut til å fungere glimrende med F- og G-partisjonene :-) Var for øvrig inne på forumet til Team Xecuter og så at hvis man formaterte F-partisjonen etter å ha bootet med en såkalt 4983.67-BIOS, ville ikke partisjonen bli korrupt. Men det så ut til å være mye plunder akkurat med denne løsningen, så jeg beholder heller F- og G-partisjonene. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Litt "off the record", men hvordan er hitachi-disken mht varme, støy og vibrasjoner? Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 KAS: For å si det sånn, jeg hører så å si ingen forskjell mellom den originale Western Digital-disken og Hitachi-disken, selv om sistnevnte spinner på 7200 RPM. Den egentlige støykilden som jeg anser for plagsom er GPU-vifta (jeg har som nevnt Xbox 1.0), er det noen som vet om noen plasser i Stavanger-distriktet som kan skaffe en passiv GPU-kjøler? Jeg har heller ingen problemer relatert til varme, Xboxen har til nå aldri kommet over 55 grader (CPU og hovedkort). Den eneste tingen som irriterer litt er at Xboxen trenger noe lengre tid å starte opp dashboardet nå enn med den originale disken (testet ut Avalaunch på denne før jeg satte inn den nye), dette har sikkert noe med oppstartstiden på Hitachi-disken. Jeg har også testet ut systemet med en ATA100-kabel, og må konkludere med at det var så å si null forskjell i ytelse. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 hvis jeg skal sende vekk xboxen og en HD på 250GB til modding og installering, hva burde jeg si til dem ang. dette med partisjonene? Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 ooh-noo: Jeg er skråsikker på at dersom du sender Xboxen din til folk som er skikkelig drevne med modding, så vil de opprette en G-partisjon for deg. Dette vil de gjøre fordi dersom de er så erfarne som de bør være, så har de opplevd samme problemet jeg opplevde og lært fra dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå