Kjeksen Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Jeg tenkte jeg skulle starte så smått med å lage meg en liten testeside. Jeg har en konto på start.no som jeg tenkte jeg skulle bruke. Så da lurer jeg på, hvordan skal jeg starte? Hva i all verden skal jeg laste ned? Det jeg egentlig trenger er å vite hvordan jeg skal begynne. Er komplett nybegynner på dette her så en lett forklaring hadde vært fint. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Du kunne jo for eksempel lese de tre stickyene her? :-) Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Det jeg savner er hvordan man skal starte, om det er noen gode IDE`er, og hvor skal jeg legge php filene og slik info. Som nevnt tidligere har jeg en bruker på start.no slik at jeg har plass der. I stickyene står der om selve språket php og ikke om det jeg spør om. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Først begynner du med og sette opp en webserver! Anbefaler deg Easyphp eller Xampp. Da får du Apache(Selve webservern) mysql, php, perl med mer! Da har du egentlig alt du trenger. En god editor er også greit. Du kan finne noen i denne posten. Så da er det bare og sette i gang og lage en .php fil og skrive <?php Ellers anbefaler jeg deg og bli godt kjent med php.net sin dokumentasjon. Lykke til Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Nå har jeg installert apache, og et program som heter PHP coder. Jeg skriver inn dette i php coder og lagrer det som php og legger det i denne folderen i apache htdocs/test/ her er koden <html> <head> <title>Hello World</title> </head> <body> <p> < ?php echo "Hello World!\n"; ?> </p> </body> </html> Men hvorfor får jeg hele koden når jeg prøver og se det? skal det egentlig ikke bare vise "Hello World"? eller skal det være sånn? Endret 21. april 2005 av Kjeksen Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 du har et mellomrom mellom "<" og "?php" på starten av koden din Rett det til "<?php" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå