Pug Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Hvilken DVD-Rom bør jeg satse på? Pioneer? LG? Pioneer er dyrest, finnes det noen ander bra merker? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Jeg har en NEC 16x40x DVD rom og er fornøyd med den. Den er rask nok, samtidig som støynivået er ganske lite. Jeg har også hørt at 16x40x DVD romen til ASUS er veldig stillegående, så begge dem to tror jeg er gode valg. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Pug Ville kjøpt pioneer sin,den er en av de raskeste som du kan kjøpe i dag,du kan lese noen tester av dvd på dinside.no Kjetil Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Bruker Asus E616 16/48 og Nec 12/40 - begge disse var blant de billigste. Nec'n er 2 år - og går mye. De bråker lite ( Tray-versjon ) og virker både kjappe og gjøres sonefri med firmware. Asus'n gjøres RPC1 ved å trykke begge knappene i front ved oppstart, og leser flere formater enn Nec. Vil legge til at denne Asus'n er en forbedret utgave ( forløperen bråket ), med støydempet konstruksjon + det er generelt en fordel med skuff m.t.p. støy. [ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-07-07 12:20 ] Lenke til kommentar
sete Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Gå for Pioneer-dvd, rask søketid, kvalitet og den er ikke så dyr heller, 509,- på komplett.no (tray). Anbefaler Pioneer! :smile: Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Har selv en Samsung SD-616TEB (16x/48x) som fungerer veldig bra. Har selvfølgelig oppgradert den med sonefri firmware. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Finnes bare en DVD-ROM PIONEER 106S Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Skal du ha en dvd-spiller til pc´en, så kjøp Asus sin spiller (DVD-E616, pris på Komplett Data 509 kroner). Har selv byttet ut min "gamle" Pioneer DVD-106S (Slot-In, 16x40, ATA66) med overnevnte fra Asus (Tray, 16x48, ATA100 ). Og er kjempefornøyd!! Var i utgangspunktet skeptisk til en tray løsning med tanke på støy, men etter ei ukes drift så forsvant skepsisen. Asus sin dvd-spiller støyer ikke nevnverdig mere enn slot-in spilleren til Pioneer. Og jeg tør påstå, uten å ha sett noen tester så langt, at en ATA 100 dvd-spiller i hovedsak er raskere enn en ATA 66 dvd-spiller. [ Denne Melding var redigert av: Pingo68 på 2002-07-07 13:17 ] Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 DVD-ROM I dag finnes en rekke DVD lesere på markedet og de begynner på rundt 600 kroner og koster opp mot ca 1300 kroner, da gjerne som "kit" med MPEG-kort og kabler. Hastighetsmessig ligger de fleste på 16x DVD og leser vanlig CD-R på opptil 48x. Alle DVD lesere (etter 1.1.2000) er i utgangspunktet sonelåste, dvs etter 5 avspilte DVD-plater, låses leseren på sist avspilte sone. Men heldigvis finnes det veier utenom sonesperren (se lenger ned på siden). Vi anbefaler en Pioneer 16x/40x (DVD-116S/106S) [finn pris] som koster fra ca 600 kroner (bulk-versjon). Dette er en rask og god DVD- leser. Den kan gjøres spesielt stillegående ved å benytte dette programmet. Hvis du er spesielt opptatt av høy hastighet på såkalt audio extraction ("CD-ripping") bør du derimot se deg om etter en annen DVD-ROM spiller, f.eks. Lite-On LTD163 16x/48x [finn pris], som også er en svært god DVD-ROM spiller. Hvorfor ikke anbefale det hw.no anbefaler selv? url her Lenke til kommentar
Borf Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 eg og vil anbefale pioneer, super dvd rom og cd-rom Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Pioneer suger til bruk i CloneCD + audio ripping. Da finnes det bare 2 som ruler(til bruk sammen med CloneCD + audio ripping): Asus DVD E616 Lite-On LTD-163 eller LTD-163D. sonefri er ikke no problem, trenger ikke flashe firmware på noen av dem _________________ The Lite-On, firmware & CD-R media forum administrator @ http://forum.cdfreaks.com [ Denne Melding var redigert av: OC-Freak på 2002-07-09 08:08 ] Lenke til kommentar
Pug Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 Hvilken Pioneer da? Tray Bulk (DVD-116) Tray Bulk (DVD-500M) Slot-in Bulk (DVD-106S) Eller Slot-in Retail (DVD-A06S) Hvilken av disse? Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg har bestillt meg en DVD-500M og trodde den var bedre enn 116. Men det er ikke noen forskjeller foruten chipset. Vet ikke hva det innebærer, men har mistanke om at det blir verre å få den sonefri(?)... Ville helst ha retail pakken med spillern, men de hadde kun slot-in versjon med retail, og det vil ikke jeg ha.. Erfaringer med slot-in gjør at jeg ikke vil ha det lenger, la meg si det sånn: de har ikke nød-utløsning(såvidt jeg vet). :-/ Lenke til kommentar
Lch Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Lite-On all the way baby! Jeg synes slot-in bråker for mye, så jeg kjøper tray. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå