Gå til innhold

DVD-ROM?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker Asus E616 16/48 og Nec 12/40 - begge disse var blant de billigste. Nec'n er 2 år - og går mye.

De bråker lite ( Tray-versjon ) og virker både kjappe og gjøres sonefri med firmware. Asus'n gjøres RPC1 ved å trykke begge knappene i front ved oppstart, og leser flere formater enn Nec.

Vil legge til at denne Asus'n er en forbedret utgave ( forløperen bråket ), med støydempet konstruksjon + det er generelt en fordel med skuff m.t.p. støy.

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-07-07 12:20 ]

Lenke til kommentar

Skal du ha en dvd-spiller til pc´en, så kjøp Asus sin spiller (DVD-E616, pris på Komplett Data 509 kroner).

Har selv byttet ut min "gamle" Pioneer DVD-106S (Slot-In, 16x40, ATA66) med overnevnte fra Asus (Tray, 16x48, ATA100 :grin:). Og er kjempefornøyd!! Var i utgangspunktet skeptisk til en tray løsning med tanke på støy, men etter ei ukes drift så forsvant skepsisen. Asus sin dvd-spiller støyer ikke nevnverdig mere enn slot-in spilleren til Pioneer. Og jeg tør påstå, uten å ha sett noen tester så langt, at en ATA 100 dvd-spiller i hovedsak er raskere enn en ATA 66 dvd-spiller.

[ Denne Melding var redigert av: Pingo68 på 2002-07-07 13:17 ]

Lenke til kommentar

DVD-ROM

I dag finnes en rekke DVD lesere på markedet og de begynner på rundt 600 kroner og koster opp mot ca 1300 kroner, da gjerne som "kit" med MPEG-kort og kabler. Hastighetsmessig ligger de fleste på 16x DVD og leser vanlig CD-R på opptil 48x.

Alle DVD lesere (etter 1.1.2000) er i utgangspunktet sonelåste, dvs etter 5 avspilte DVD-plater, låses leseren på sist avspilte sone. Men heldigvis finnes det veier utenom sonesperren (se lenger ned på siden).

Vi anbefaler en Pioneer 16x/40x (DVD-116S/106S) [finn pris] som koster fra ca 600 kroner (bulk-versjon). Dette er en rask og god DVD- leser. Den kan gjøres spesielt stillegående ved å benytte dette programmet. Hvis du er spesielt opptatt av høy hastighet på såkalt audio extraction ("CD-ripping") bør du derimot se deg om etter en annen DVD-ROM spiller, f.eks. Lite-On LTD163 16x/48x [finn pris], som også er en svært god DVD-ROM spiller.

Hvorfor ikke anbefale det hw.no anbefaler selv?

url her

Lenke til kommentar

Pioneer suger til bruk i CloneCD + audio ripping.

Da finnes det bare 2 som ruler(til bruk sammen med CloneCD + audio ripping):

Asus DVD E616

Lite-On LTD-163 eller LTD-163D.

sonefri er ikke no problem, trenger ikke flashe firmware på noen av dem :grin:

The Lite-On, firmware & CD-R media forum administrator @ http://forum.cdfreaks.com

[ Denne Melding var redigert av: OC-Freak på 2002-07-09 08:08 ]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har bestillt meg en DVD-500M og trodde den var bedre enn 116. Men det er ikke noen forskjeller foruten chipset. Vet ikke hva det innebærer, men har mistanke om at det blir verre å få den sonefri(?)...

Ville helst ha retail pakken med spillern, men de hadde kun slot-in versjon med retail, og det vil ikke jeg ha.. Erfaringer med slot-in gjør at jeg ikke vil ha det lenger, la meg si det sånn: de har ikke nød-utløsning(såvidt jeg vet). :-/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...