Gå til innhold

MobileBurn tester Samsung S250 (5megapiksel-mobil)

Anbefalte innlegg

MobileBurn har lagt ut en test av Samsung sin S250. Mobilen kan skillte med blant annet et kamera med 5 megapiksler og en skjerm med QVGA og 16 millioner farger.

Mobilen vil aldri bli aktuell for Norge, men det er likevel spennende å se bilder tatt med et slikt kamera.

Selv er jeg imponert over makro-modusen, men litt skuffet over kvaliteten på de normale bildene. Eksempel på bilde tatt med makromodus:

http://www.mobileburn.com/imagepop.jsp?fil...er%3D%220%22%3E

Les/se testen og døm selv:

http://www.mobileburn.com/gallery.jsp?Id=1296&source=HOMETOP

edit: Kan nevnes at Samsung har flere mobiler på vei med kameraoppløsninger på 5 og 7 mp og god optisk zoom.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Irriterende at bildene kun kan vises i full størrelse. :(

Litt av poenget med 5 megapixel er jo at bildene blir store. Hvis du zoomer ut til å dekke en 1024x768 oppløsning blir jo ikke kvaliteten nødvendigvis noe bedre enn et 2 megepiksel-kamera.

Og akkurat det er skikkelig teit: Hvorfor kan de ikke heller laget et VGA-kamera med god kvalitet enn et >2 megapixel med drittkvalitet? 1 megapixel er perfekt størrelse, om det hadde vært skikkelig kvalitet.

Lenke til kommentar

Har på følelsen at MegaPixler kommer til å bli like oppskrytt som Watt!

Jo mer, jo bedre - tror folk... Med dette får de folk til å se etter "feil ting" når de skal ha seg ny mobil. "Mine høyttalere er på 1000 Watt, OMFG...." Hvis dere skjønner poenget?

Flertallet av oss er ikke like kunnskapsrike når det gjelder mobiltelefoner som oss på forumet (desverre), og vil da la seg lure av reklame og MegaPixel kappløpet, "det produsentene satser på må da være bra, så da kjøper jeg den" tenker nok mange uvitende der ute! Produsentene er ute etter penger, og det klarer dem å lure fra oss så det holder ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...