Gå til innhold

WDC disker som skriker i kor

Anbefalte innlegg

Mye av lyden dere hører blir nok forplantet i kabinettet og forsterket mange ganger. Gjør som meg og kjøp en Noisecontrol "NoVibes" Drevramme. Da blir selv de mest bråkeste harddiskene meget stillegående. Kunne nesten ikke høre min IBM60gxp harddisk.

Nå har jeg en IBM 120gxp og kan bare såvidt ane lyden av den når jeg legger øret helt inntil toweret. Jeg har også kjøpt en 80mm stillegående papst vifte som jeg har montert oppå novibes drevramma, slik at disken får godt med kjøling

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NC1254

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-07-12 14:56 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør Maxtor sine 5400RPM disker. Har en 60GB som begynner å bli god og gammel... altså over 2 år. Ikke en lyd. Kjøpte nettopp en 160GB i fra Maxtor i samme design. Den er like lydløs. Jeg anbefaler Maxtor 5400RPM disker på det sterkeste. Aldri hatt ett eneste problem med dem. Og nei... De er ikke treige. Foretrekker at diskene lever 3-5 år enn at de loader spill 1 sec kjappare og dør etter 1 år.

Lenke til kommentar

Jeg tror det stemmer at Maxtor er gansk stillegående for tiden. Noen av modellene kommer vist med FBD-motor sånn som Seagate har.

Men nå er jo Maxtor begrenset til 80GB i 7200rpm-utgaver, og har ikke spesiellt bra ytelse. De større Maxtorene går på 5400rpm og er visstnok veldig trege.

Seagate er nok tingen nå for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...