CoolBeer Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Kan se for meg at denne kan bli riktig saa goey hvis det pluttselig oppdages et sikkerhetshull i hvordan browseren(windows??/qt??/det som ellers leser ttf filer) tolker ttf filen. kan jo lage mye fint da Men fra denne lille kommentaren kan jeg jo si at jeg generelt er litt skeptisk til at ting skal lastes over til maskinen saann helt uten videre. Kan godt hende det er bare jeg som er litt paranoid... Men liker aa ha litt kontroll paa ting som kommer fra nettet Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Et par KB ekstra..? Big deal. Er faktisk big deal om han skal ha all brødtekst i den nye fonten, f eks en bør jo se det litt ann på målgruppen for nettsiden. som nevnt tidligere i tråden snekkrer jeg en nettside for et utested.. dette ligger i Bærum og jeg "gutser" derfor på at de som besøker siden har diverse former for bredbånd..... hvis det hadde vært til en mer kommersiell side hvor det hadde vært større mulighet for at folk med modem hadde besøkt siden blir det en helt annen sak.. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Du burde vel uansett legge Times som et alternativ etter den du bruker i font-family på body.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 ilpostino: Har du testet ut dette? Jeg tror iallfall ikke at Firefox har støtte for @font-face-regelsettet. Opera hadde støtte en gang i tiden, men tror det er dårlig der også nå. Du må nok enten ty til sIFR eller bare generere dynamiske bilder med PHP for å få en (omtrent) fullverdig støtte. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 ilpostino: Har du testet ut dette? Jeg tror iallfall ikke at Firefox har støtte for @font-face-regelsettet. Opera hadde støtte en gang i tiden, men tror det er dårlig der også nå. Du må nok enten ty til sIFR eller bare generere dynamiske bilder med PHP for å få en (omtrent) fullverdig støtte. jeps, men er vist bare browsere som støtter CSS2 som har denne muligheten... Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 hvordan har han gjort det på www.shauninman.com da? der funker det i opera og firefox, men ikke i IE.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Han bruker en tidlig versjon av sIFR. sIFR er en videreutviklet modell av IFR. IFR ble utviklet av Shaun Inman. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Hva nøyaktig er IFR? Font-overføring ved javascript? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Hva nøyaktig er IFR? Font-overføring ved javascript? IFR = Inman's Flash Replacement Det er en metode som henter ut en valgt del av en tekst, og parser den via javascript til en dynamisk flash-fil. Videre blir den valgte delen sendt tilbake til brukeren som en flash-applikasjon. Ikke så veldig bra forklart, men jeg håper det var litt oppklarende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå