alex100 Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Jeg bruker AJ-Fork som blogg verktøy. Men går det an å gjøre alle innleggene som blir skrevet passordbeskyttet slik at bare de som kan logge seg på kan lese? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Kan lage en .htaccess + .htpassword-fil på området du publiserer bloggen. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Ok. Har komt litt igang med dette nå. Men er usikker på hva følgende adresse blir: AuthUserFile /full/path/to/.htpasswd Jeg har konto på start.no, samme som home.no.net. Noen som kan rettlede meg? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Som oftest så ligger dine webdokumenter i din hjemmekatalog. ~ (tilde) er en "snarvei" til denne. Så ~/www/.htaccess er det samme som f.eks. /home/brukernavn/www/.htaccess. Håper det hjelper. Nå vet jeg ikke nøyaktig hvordan det fungerer på start.no, men i og med at de støtter php så er kanskje phpsecurepages en bedre løsning? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Fikk det til. Postet løsningen i går, men forumet var ute av drift. Løsningen var: AuthUserFile /home/b/br/brukernavn/.htpasswd AuthUserFile /home/o/ow/owlsonly/.htpasswd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå