Gå til innhold

For liten strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Jeg satte sammen en PC i påska, og brukte en gammel Duron 800 jeg hadde liggende (fattern var ute etter en billig PC). PSU er en 300W Chieftec.

Nå har jeg oppgradert til en XP 1600+, og PCen vil bare starte annenhver gang jeg trykker på startknappen. Første gang jeg trykker hører jeg bare at CDrom spinner opp to ganger, og grafikkortet vil ikke starte opp. Når jeg har skrudd av PCen og trykker inn knappen igjen starter den opp som om ingenting var galt. Når jeg bruker bryteren på PSUet starter maskinen, men må restartes.

Jeg har prøvd med en 250W strømforsyning (Det var den eneste jeg hadde liggende), og den oppførte seg likedan.

Er det slik det fungerer når PSU er for liten, eller er det noe annet som kan være galt.

Ellers er oppsettet: MSI K7T Turbo2, Maxtor 80Gb, Matrox G550, Aopen DVD, Plextor 24/10/40A, ISDN-kort og nettverk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve å koble fra CD & DVD for å begrense strømforbruk, og se om det er noen forandring. Men 300W skal være nok, og du sier jo at alt er normalt annen hver gang. Hvis det er for lite strøm så ville det jo aldri virke.

Når du har forsøkt å bytte PSU og det samme skjer, så må det være noe annet. Prøv eliminasjonsmeteoden, dvs koble vekk alt bortsett fra HK, CPU, RAM og prøv deg fram derfra.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at det er antall watt på strømforsyninga som er problemet. Ferdigstilte for ei uke siden broderens pc (XP1600+), og i det kabinettet står det kun en 250 watts strømforsyning. Og han har ingen problemer med strøm (har de vanlige komponenter).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...