Gå til innhold

Er dette Norges forfall?

Anbefalte innlegg

Norges forfall har begynt, det er jeg sikker på.

Denne gangen er det ikke snakk om invasjon av en fremmed makt, slik som under krigen. Ei heller USA på leting etter tungtvann eller annet snusk. Nei, vi er ene og alene skyld i at Norge fremstår som en nasjon av tapere og vi gjør oss selv til latter for en hel verden.

Vi streber så sårt etter annerkjennelse fra våre naboer så vel som fjerne land og lanserer oss selv som verdens rikeste land og en uavhengig nasjon. Norge er også et av de beste stedene i verden å bo i skal vi tro oss selv.

Bla. olje har gjort oss veldig rike, men bare når det gjelder penger desverre. Det finnes så veldig mye mer som er viktigere enn penger - og lite av det har vi. Et eksempel på dette finner vi her: http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/mote/article374744.ece

En artikkel med den svært så lokkende tittelen "Se verdens mest sexy kvinner". I år, som i fjor, skal verdens mest sexy kvinne kåres av bladet FHM. Og her er det leserne av dette bladet som skal stemme på den kvinnen de synest er mest sexy. En enkel sak tenker du? Les videre.

Tilsynelatende finnes det en norsk utgave av dette bladet og dette gir oss nordmenn rett til å stemme på en eller flere kvinner vi vil skal være med i kåringen tror jeg. Jeg er ikke sikker på om denne kvinnen må være fra norge og at vi har begrensede muligheter her, men vi klarer uansett å prestere å stemme en blond utgave kalt Barbro inn på listen. Barbro!?! Barbro?!? Hun fra reality serien Farmen. :wallbash:

Jeg er på ingen måte fan av reality og i værtfall ikke norsk reality. Men det hender at jeg stikker innom et par minutter for å se hvilken galskap som foregår. Og det ender som regel opp med at jeg må skifte kanal for ikke å kaste opp.

Det som slår meg når jeg tenker tilbake på "Farmen" og utskuddene som surra, meget så viktige, frem og tilbake i kamera linsen der er; hvordan kan mennesker som har så liten troverdighet i virkeligheten, for det er reality tv, appelere til folk? Hadde de vært skuespillere kunne vi sagt; det der er en dårlig skuespiller. Men hva sier man om reality deltakere? Er de dårlige mennesker? De kan ikke det der med å være menneske? Jeg skal ikke komme inn på Barbros far her. Det har ingen av oss godt av. Men eplet faller ikke langt fra stammen.

For å sette det hele i perspektiv; eksempel på andre navn på liste er Angelina Jolie, Kirsten Dunst og Kylie. Kvinner som har utretten noe og skapt noe. Kvinner som fortjener litt ekstra oppmerksomhet for sin innsats. Og hva er vi kommer drassende med? Barbro! Hvordan i alle dager har vi klart det? Jeg skulle til å si; enda godt vi ikke har rotet Aylar innpå listen - det hadde vært spikeren i kista for oss. Gjett hvem som også er på lista - Aylar. Det er nesten ikke til å tro! Man har da prinsipper! Vi kan ikke komme slepende med hva som helst og vise det fram til hele verden bare fordi de er villige til å deige seg fremfor et kamera. Noe må man se på som vorter på foten: Vi viser ikke stolt frem disse vortene, vi trekker en sokk over de og prøver å glemme de - og før man vet ordet av det er de borte.

En liten trøst er at Ane Dahl Torp kanskje kan redde det lille som er igjen av æren vår :love:

Det var godt å få det ut, og jeg er litt stolt over at jeg ikke har brukt ett eneste banneord i denne teksten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var utlysning som skulle Norges mest sexy kvinner, ikke vikeriat til professor i kjernefysikk. Aylars intellektuelle kaliber er neppe noe å skrive hjem om, men hun har da andre fordeler hun (og vi seere) nyter godt av. Og, lets face it, Norge har ikke så mye digge kjendiser som være naboer i Øst, (tviler på at Märtha sniker seg inn på en svensk FHM-kåring), så da må man drive litt dameimport. Ingenting i vegen med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...