Gå til innhold

Hva skjer på sesjon?

Anbefalte innlegg

Fikk et brev i posten for en liten stund siden om at jeg skulle på sesjon den 25.04.05. I samme brevet lå det et hefte der det stod hva jeg skulle gjennom mens jeg var på sesjon, men det stod bare oppført som punkter, øvelsene var ikke beskrevet.

Så derfor lurer jeg på hva man skal gjennom, spesielt av fysiske øvelser. Tar de deg med ut på en løpebane for å sjekke kondisen din etc.?! :p Tell me about it...

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

• Tynt og mindre informativt foredrag om forsvarets muligheter
  • Matte/logikktest
  • Tisse i en kopp
  • Ingen fysiske øvelser
  • Synstest
  • Hørselstest
  • Legeintervju
  • Evt. personlig samtale med sesjonsleder om dine interesser og hvor du vil/bør søke deg inn
  • En hel masse venting

Det var det jeg kom på i farten.

På grunn av punkt 1 anbefaler jeg deg å lese på www.mil.no om forskjellige muligheter i forsvaret, før du møter på sesjon :)

Lenke til kommentar

jeg måtte gjøre det som er nevt ovenfor + at jeg måtte gå rundt om kring i bare boxern på den fysiske testen ;) hu bærta som var lege var faktisk ikke så værst! ;)

leif gitt :roll:

Endret av ViPeR
Lenke til kommentar

Som nevnt over, blir det mye venting, ta med en god bok eller preik drit med de andre som sitter der å venter der med deg. Husker det var en kjedelig dag. Mye utfylling av papirer og tull. Har ett godt tips til deg som jeg ikke gjorde: Hvis de spør deg om det er greit å starte tjenesten etter juli/august må du nekte hardt på det. Kom inn så tidlig som mulig så ødelegger ikke militæret evt. start på universitet året etter. Jeg ble fortalt jeg kunne dimme 6 uker før skolestart eller noe, men endte opp med å dimme i slutten september, nøyaktig 12mnd og èn dag. Da hadde jeg pendlet trondheim - oslo i godt over en mnd og fikk aldri betalt for togreiser osv...

Lenke til kommentar
Kom inn så tidlig som mulig så ødelegger ikke militæret evt. start på universitet året etter. Jeg ble fortalt jeg kunne dimme 6 uker før skolestart eller noe, men endte opp med å dimme i slutten september, nøyaktig 12mnd og èn dag. Da hadde jeg pendlet trondheim - oslo i godt over en mnd og fikk aldri betalt for togreiser osv...

I'll remember that :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...