Gå til innhold

TES: Nybegynnerguiden for Morrowind

Anbefalte innlegg

Hei, spiller Morrowind og har en litt sær hobby nemlig å drepe Khajiiter. Det jeg lurer på er at når jeg dreper disse på landeveien og ingen ser det. Er det mulig at noen oppdager det senere og gir meg skylda, setter meg i fengsel eller at venner prøver å drepe meg?

Nei.

tusen takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Spilte Morrowind for første gang i dag. Leste guiden, men var likevel vanskelig å velge character. Er alltid så redd for at jeg kommer til å irritere meg senere over å ha valgt feil. Så endte med at jeg ble en wood elf, som archer og the lady som stjernetegn.

Håper dog jeg forstår litt mer etterhvert. Nå vet jeg knapt noe som helst av historien, aner ikke hvilke quests jeg bør gjøre, eller hva slags item som er bra eller hva jeg bør lyve om/snakke sant om. Atm er jeg på vei til Balmora for første gang for å snakke med en fyr (første quest man får vel).

Har ikke vært sånn altfor spennende hittil, men regner med at det blir bedre etter hvert. Bare musikken er grunn nok i seg selv for å fortsette å spille det :p

Lenke til kommentar
Spilte Morrowind for første gang i dag. Leste guiden, men var likevel vanskelig å velge character. Er alltid så redd for at jeg kommer til å irritere meg senere over å ha valgt feil. Så endte med at jeg ble en wood elf, som archer og the lady som stjernetegn.

Håper dog jeg forstår litt mer etterhvert. Nå vet jeg knapt noe som helst av historien, aner ikke hvilke quests jeg bør gjøre, eller hva slags item som er bra eller hva jeg bør lyve om/snakke sant om. Atm er jeg på vei til Balmora for første gang for å snakke med en fyr (første quest man får vel).

Har ikke vært sånn altfor spennende hittil, men regner med at det blir bedre etter hvert. Bare musikken er grunn nok i seg selv for å fortsette å spille det :p

Ikke bry deg om characteren, du kommer sikkert til å starte ny character etter noen dager uansett fordi du da har lært mye mer om systemet og vil bygge opp en bedre character. ;) Men det var en bra kombinasjon du valgte!

Last ned Atmospheric Sound Effects, så får spillet en helt annen stemning. ;) Og ikke glem Better Bodies og Better Heads! De tre er de essensielle mod'ene man ha for å spille det.

Lenke til kommentar

Hehe, ble til at jeg laget meg ny ja. Kom fram til dette, er det en grei blanding?

Character Race: Imperial

Character Gender: Male

Class Specialization: Combat

Favourite Attribute 1: Strength

Favourite Attribute 2: Agility

Birthsign: The Lady

Major Skills:

- Heavy Armour

- Long Blade

- Athletics

- Marksman

- Acrobatics

Minor Skills:

- Restoration

- Security

- Sneak

- Destruction

- Speechcraft

Den forrige hadde så mange major/minor skills jeg ikke brukte.

Lenke til kommentar
Hehe, ble til at jeg laget meg ny ja. Kom fram til dette, er det en grei blanding?

<karakteregenskaper>

Joda, den ser grei ut den. Alltid mye bedre når man velger skills selv. The Lady er jevnt over det beste stjernetegnet. Men jeg tror egentlig ikke du vil få mye bruk for Destruction, for å være helt ærlig. Joda, kult nok å kaste flammeballer på fiender, men etter hvert blir du så enormt effektiv på sverd og kanskje pil og bue at du aldri vil bruke det igjen, ettersom det tømmer Magickaen din.

Jeg tror også at Athletics kanskje kan bli erstattet med noe mer brukbart, jeg ville i hvert fall puttet det på Minor Skill i stedet for Major Skill.

Security og Sneak kan være greie å ha hvis du skal dirke mye låser eller stjele ting.

Har du sjekket ut Morrowind Character Profile Creator? Det er et ganske bra verktøy for å planlegge characterene dine!

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Hadde et problem, men klarte visst å løse det selv etter en stund ^_^

Men takk for tidligere hjelp :)

Du må ikke redigere vekk alt selvom! Det kan være andre som har det samme problemet, så hvis du finner det ut, rediger heller posten og skriv "Edit" på en ny linje og hva du kom frem til. ;)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei kult og se at det er flere som fortsatt spiller morrowind.. :)

Jeg har spillt morrowind en stund nå og er helt gira!

Har nå blitt Arch Mage i mages guild, Primate i Imperial Cult, Patriarch i Temple, Imperial Knight of the Dragon i Imperial Legion, Archmagister i house telvanni og skal snart bli guildmaster i fighters guild og master thief i thieves guild... :)

Skal gjøre main quest etter at jeg er guildmaster i så mange guild jeg kan. vampire blir vel det siste...

Jeg har finkjemmet og gjort nesten alt jeg har kommet over i hele morrowind så hvis det er noen som lurer på noe så er det bare og spørre....

Jeg har gjort allt helt uten cheats og hints... er sta, pådrivende og har en anticheat attitude det er den beste måten og lære seg et spill på....

Men jeg husker da jeg starta var jeg helt håpløs...nesten latterlig og tenke på hva jeg gjorde med den første charen min... :)

Men massiv erfaring fra andre RPG spill gjorde at jeg fikk dreisn på det ganske raskt....! :)

Synd at ikke dama synes morrowind er noe tess.... (hun hater data) skulle likt og dele erfaringer og "game knowledge" med noen...heldigvis så jeg dette forumet på internett da jeg satt på jobb :)

Hvis noen har noen spørsmål angående noe i spillet er det bare og spørre jeg skulle kunne besvare det meste... tror jeg :) strategy og teknikk metoder... hint.. hjelp....hva som helst :):D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Artig at det fremdeles er folk som oppdager Morrowind.

Jeg har noen tusen timer der inne, det er rett og slett et fantastisk univers.

Og nå er Oblivion rett rundt hjørnet, bare så synd at jeg må vente med å kjøpe det til jeg har fått svidd av en masse penger til ny hardware. Har lest litt om noen som har prøvd det på maskiner tilsvarende min og det var visst ikke spes gøy.

Ja ja, Oblivion går jo ikke fra meg. Blir nok ny maskin en gang iløpet av året. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 år senere...

Jeg vet ikke hvordan diskusjon.no ser på det å hente opp gamle tråder, men jeg tar sjansen siden jeg tidligere har fått "passet påskrevet" fordi jeg startet en tråd som allerede eksisterte som gammel. ;)

Jeg begynner å komme inn i Morrowind nå og ser mer og mer at dette er et helt genialt spill! (Oblivion vs Morrowind-debatten passer vel ikke her). Etter å ha spilt x antall timer på Oblivion med to ulike karakterer så følte jeg at jeg hadde en viss forståelse av å lage en karakter. Jeg har nå i Morrowind laget meg en Dark Elf, warrior class og The Lady stjernetegn, og er fornøyd med karakteren så langt.

Jeg stusser litt på Fighters Guild i dette spillet. Jeg har gjort alle oppdragene jeg kan få i Balmora Fighters Guild, og jeg får fortsatt ikke advancement. Jeg har lest på uesb.net at man må ha minst 30 i Strength og Endurance og minst 10 i en av guildens favoured skills - og jeg har alt dette. Jeg er level fire, og får fortsatt ikke advancement. Er det noe annet jeg mangler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...