ADT Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Heisann! Jeg ønsker å lage en hjemmeside, men ikke noe sånt med ferdige maler. Jeg er ganske selvlært av meg, og elsker å finne ut nye ting. Jeg trenger bare et spark i rumpa først . Altså behøver jeg en god forklaring på hvordan man lager en helt standard hjemmeside i for eksempel FrontPage, og etter det kan jeg ta av på egen hånd. Jeg ber for all del ingen her om å forklare meg det, men linke til en guide eller to. Den må gjerne være engelsk, så lenge den forklarer prinsippene ganske godt. Etterhvert vil jeg nok prøve meg på flash også, evt. andre mer kompliserte ting innen hjemmesidefronten. Bøker som for eksempel "FrontPage for dummies" eller "Flash for dummies" (aner ikke om noe faktisk heter det ) kan dere jo også linke til, jeg har ikke pengeproblemer, så det skal det ikke stå på . Programmer jeg vil trenge hadde også vært en grei ting å ta med... Jeg regner med at en snill moderator flytter denne tråden etterhvert, men jeg aner ikke hvor jeg skulle postet den! Takk for oppmerksomheten og på forhånd takk for svar Endret 18. april 2005 av ADT Lenke til kommentar
svamp Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Du skulle ha postet den her. Dette er en tråd med masse nyttige lenker. Søke i Webdesigndelen er lurt, 1000 stykker har lurt på det samme som deg Ellers anbefaler jeg deg å lære å skrive HTML, grunnlaget for en hjemmeside. Skader ikke å prøve frontpage/dreamweaver, men jeg mener du lærer mest av å gå rett på å lære HTML og CSS, for eksempel her. Lykke til Lenke til kommentar
ADT Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Ohhhh, TAKK, de linkene inneholdt alt av godsaker en nyskjerrig liten rakker kan ønske seg. KONGE sier jeg bare. Stooooor kos til deg Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Selv anbefaler jeg guidene på HTMLDog.com. De er de beste jeg har kommet over. Disse guidene lærer deg koding av websider fra grunnen av, altså at du skriver all koden selv, i motsetning til FrontPage som skriver all koden for deg. Jeg liker best å skrive all koden selv så har jeg full kontroll, og få kode jeg kan redigere/feilsøke uten å måtte sette meg inn i kode som et program har laget hvis jeg ikke har programmet tilgjengelig. Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Lærte meg å lage hjemmeside på en to tre hos gjerrigknark.com Lenke til kommentar
MagE Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Lærte meg å lage hjemmeside på en to tre hos gjerrigknark.com trodde gjerrigknark.com var død jeg, men hadde tydligtvis feil. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Flyttes til webdesign-kategorien Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Anbefaler deg å ta en titt på denne posten: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=354940 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå