ricmik Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 1. Det virker ikke som airconditionen virker som den skal. Har prøvd den når det har vært litt varmt ute, men luften som kommer ut er så vidt jeg kan merke like kald som når jeg har den på "vent". Noen som vet hva "Bi-Lev" betyr forresten? Man kan velge mellom A/C: Max, Normal, Bi-Lev og Vent, Heat utenom A/C. Uansett.. Hva bør jeg gjøre for å sjekke at alt er som det skal være? 2. Det kommer en veldig irriterende knirkelyd når jeg kjører. Dette er kun når jeg triller framover, og kommer over et visst turtall. Når jeg setter bilen i Park og gir gass, hører jeg ingenting. Hører heller ingenting hvis jeg bare triller nedover en bakke. 3. Noen som har tips til ombygging av interiør? Jeg planlegger å bygge en sofa helt bakerst, og ønsker å kunne gjøre dette om til seng. Er interessert i å høre tips til hva som kan gjøres! Lenke til kommentar
ricmik Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Ingen som har lyst til å hjelpe meg litt? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 ricmik Skrevet 21/04/2005 : 22:39 Ingen som har lyst til å hjelpe meg litt? NEI!!! he he, kan jo alltids hjelpe deg og gjette litt jeg... 1. Det virker ikke som airconditionen virker som den skal. Har prøvd den når det har vært litt varmt ute, men luften som kommer ut er så vidt jeg kan merke like kald som når jeg har den på "vent". Noen som vet hva "Bi-Lev" betyr forresten? Man kan velge mellom A/C: Max, Normal, Bi-Lev og Vent, Heat utenom A/C. Uansett.. Hva bør jeg gjøre for å sjekke at alt er som det skal være? Bi-Lev, altså bi-level betyr vel "begge deler", "delvis" eller "midt i mellom", eller noe i den duren. Er ikke sikker på akkurat i hvilken sammenheng det er snakk om hos deg, men det er nok snakk om enten blanding av kald/varm luft, eller ute/inne luft... Det som er mest vanlige feil med eldre aircond annlegg er at freon gassen forsvinner etterhvert, og dermed kjøler det mindre og mindre. Dette er noe et verksted må sjekke/etterfylle. Det eneste du selv kan gjøre er og forsikre deg om at alle remmer er på, og at alle wirer og stag fra betjeningshendlene sitter riktig og går hele veien. 2. Det kommer en veldig irriterende knirkelyd når jeg kjører. Dette er kun når jeg triller framover, og kommer over et visst turtall. Når jeg setter bilen i Park og gir gass, hører jeg ingenting. Hører heller ingenting hvis jeg bare triller nedover en bakke. Dette kan jo være veldig mye... knirkelyd?? Hva mer er det og si om den enn det du har nevnt da? Følger det farten på bilen eller selve turtallet, i sving, rett frem, opp eller ned. Og kommer det forfra eller bakfra? Løst eksosanlegg, slitt mellomakseloppheng kan det være, men det kan altså være så mye. Ditt siste spørsmål aner jeg ikke noe om, men det er vel i grunn bare fantasien i god harmoni med biltilsynet som setter grenser her.. Lenke til kommentar
andersr66 Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 kan du se om det sitter noen ledninger på AC pumpa. det er vel en elektromagnetisk cluch inni pumpa som må ha strøm for og slå inn så pumpa kan begynne og pumpe rundt gassen. det er ikke alle verksteder som kan fylle på den gassen som skal være i AC anlegget. fordi at det er kommet en ny type gass og den gamle som egentlig skal være i anlegget er vanskelig og få tak i. å den nye gassen er ikkke bra for de gamle AC anleggene. Lenke til kommentar
ricmik Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Hmm.. alt ser forsåvidt riktig ut.. Mulig det mangler litt gass innabords. Får vel høre om det er et verksted som kan ordne det da. Kan de fleste bilverksteder sjekke det tro? Eller finnes det verksteder som driver hovedsaklig med ac? Når det gjelder knirkelyden ser det ut til at den har forsvunnet(?) Lurer på om det er en sånn lyd som kommer og går litt.. rart det der. Lyden var der egentlig hele tiden så lenge man hadde bilen i gir, ga litt gass og trilla framover. Fra 0-50 f.eks. var det sånn: knirk knirk knirk knirk knirk knirk knirkknirkknirkknirkknirkknirkknkrnknknk Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Hmm.. alt ser forsåvidt riktig ut.. Mulig det mangler litt gass innabords. Får vel høre om det er et verksted som kan ordne det da. Kan de fleste bilverksteder sjekke det tro? Eller finnes det verksteder som driver hovedsaklig med ac? Dette finnes antagelig ombyggingsett så du kan bruke nyere type gass på det. Har det stått lenge og gassen er borte så må man antagelig gå over anlegget og bytte tetinger o.l. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Manglende AirCondition kan også være at vakumstyringa din er litt dårlig. Mange alternativer her, men som andre sier så kan det være dårlig freon også. AC blir ofte ignorert på servicer. Knirkelyden høres ut som en utslitt foring eller støtdemper. Interiør ifra StarCraft fungerer fint som interør! Lykke til med Van'n! Jeg har også en slik en! Endret 29. april 2005 av aurstad Lenke til kommentar
ricmik Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Der sier du noe! Når jeg bytter mellom hva jeg vil ha av luft - vent - heat - a/c osv.. så tar det lang tid før den bytter.. og så vidt jeg vet er dette vakuumstyrt? Samtidig virker det som om den ikke bytter før jeg kjører.. nekter å bytte på tomgang. Hva kan jeg gjøre med det!? Var gangstercapsen din montert når du kjøpte den, eller har du montert i ettertid? Jeg er på jakt etter en med lys i.. Vet du hvor jeg kan få tak i det? (Til ikke alt for dyr penge?) Endret 29. april 2005 av ricmik Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Gangster capsn var montert ja, tror ikke det skal være så vanskelig å skaffe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå