Gå til innhold

Chipsett kjøler veldig varm

Anbefalte innlegg

Heisann, Jeg får en del bluescreens, det har jeg hatt veldig lenge. Circka 1 år.

jaja, kom til poenget nå Stian :p

Jeg kjente rundt på komponentene for å sjekke varme osv. Da jeg kjente på chipsett kjøleren så brant jeg meg neste. Er det vanlig at dem skal være så varme ? Jeg trodde vifta hadde stoppa jeg. Det sitter en veldig liten plast vifte på circka 2cm.

Kan jeg fjerne den, og kjøpe en blå Zalman passiv kjøler ?

Gigabyte K8NNXP nForce 150.

Passer TwinMos Twister 512 til den ?

Det sto ikke noe om Twister i den guiden øverst på siden :|.

Takker for alle svar.

Tror forresten ikke Zalman passive kjøleren passer. Skjermkortet mitt står i veien. Det krysser over den øverste delen på chipsett kjøleren.å Noen andre små forslag som er billige, og litt fine , og som ikke bråker ?

Endret av Stian_A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp ikke TwinMos ram til A64 maskinen, du risikerer bare tonnevis av problemer..

Når det er sagt, jeg har en kompis som faktisk kjører noen lunde stabilt med Twister-minne, men det finnes ikke overklokkingsvennlig.

Er du sikker på at viften er 2 cm? Trodde det vanlige var 40mm vifter jeg..?

Mens jeg husker det, sjekk i BIOS om du tilfeldigvis har justert opp spenningen til chipsetet. Det kan forklare varmeutviklingen..

Ellers burde en vifteløs ribbe som den fra Zalman passe greit, men det kan jo tenkes at du må kappe/slipe bort litt for at den skal gå klar av skjermkortet..

Lenke til kommentar

Jeg vil helst ikke kappe og slipe vekk ting. Det blir for dumt.

En fredlig liten løsning er det jeg vil ha. :)

Men jeg vet ikke om jeg har stilt opp, driver ikke og tuller så mye i bios.

Det var ikke jeg som bestilte TwinMos brikkene. Det var en kamerat som gjorde. Og det var for et år siden, da var det jo lotto for å få et passene minne til 64.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...