Gå til innhold

Spøkelseshistorier. hvilke har du på lager?

Deadringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er helt sant, du må tro hvert et ord. Det er noe rart med huset der jeg bor. ;)

Seriøst, broren min bodde i fjor i et eld-gammelt hus fra 1600-tallet. Greit nok, det var en rønne, men hadde gammel stil og var litt fint allikevel. Og der kan jeg BANNE på at det spøkte! Det kan jo godt være at det var vår fantasi som satte det hele i spill, men det var skikkelig creepy å overnatte der! :cry:

Lenke til kommentar

Skulle ikke denne tråden være om spøkelseshistorier?? litt avsporet

min historie

_______

Min tante skulle være barnevakt for en dame i bygda (tante var ca 16-17 da)

Uansett, tante møtte opp og fikk instruksjonene som alle får når de er barnevakter, til sengs før 22:00 og ikke mat etter 24 for da kan de få dødelige hårballer som spiser søte gizmo, ehh? ja .. reglene.

hun måtte legge gutten på 6 før kl 22:00, og dette var jo ikke et problem. så tante sa : Ok, det fikser jeg, god tur.

deretter satt tante seg for å se på tv, etter noen timer tv titting var det leggetid for lille pjokken, tante tok han til sengs å leste eventyr, gutten sovnet rimelig raskt og tant gikk fornøyd inni stua og så på tv, plutselig hørte hun barneskrik fra kjelleren (gutten sov i andre etasje), tante jogget raskt til kjeller døra, den var låst. Nøkkelen hang på en spiker litt oppå veggen så ikke barn skulle få tak i den.

hun åpnet døren, slo på lyset og gikk ned i kjellern, barnet skrek enda.

når tante kom helt ned i kjelleren stoppet gråten, tante tittet rundt i kjelleren uten å se noen. så hun gikk opp og så på tv. ikke lenger etter hørte hun gråt igjen. også nå fra kjelleren, tante løp ned trappen og så etter barnet som gråt, hun fant ingen. dette gjentok seg 4 ganger. så ble tante så nervøs at hun la seg til å sove på sofaen i stuen.

dagen etter kom moren til gutten hjem og tante dro, nå 20 år etter er huset revet og en baby ble funnet i kjellerveggen, der hadde det vært en gammel fyrovn. barnet var murt inn i veggen.

Lenke til kommentar

Noe jeg fant på nett som kanskje kan være av interesse.

Ghost.

Vet ikke om linken fungerer. :blush: Fant den på en skikkelig søppelside. Måtte fylle ut en hel haug før jeg fikk sett filmklippet.

Selfølgelig skrev jeg bare en hel drøss med svada.

Lenke til kommentar

Fin sak det der Rattata[NO], ble litt mistenksom da det stod Crank up your speakers, men de "skremme" tingene som var i den var ikke så "skremmende" men veldig interesang sak :D

jeg har forresten sett et spøkelse, jeg så det i 8nde klasse, jeg og 2 søskenbarn var på gå tur i et skogholt/berg, vi gikk østover for å komme til bergkanten slik at vi kunne se utover bygda, ca 200-300 meter fra kanten fant jeg ut at jeg skulle løpe om kapp med en av søskenbarnene, han orket ikke, og gikk i samme tempo, når jeg var kommet rundt 10-15 meter fra dem snur jeg meg, og ser en blå skikkelse sveve rett bak dem.

Meget skummelt synes jeg.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

På dassen på skolen min finnes det noe rart. Av og til ser jeg noe bevege seg inn eller ut doen. Bygget er eldgammelt og ved doen finnes det mange, mange gamle dører. Fikk lukket opp et dør en gang og der inne lå det tomme Tuborg-flasker. Neste gang (noen dager senere) var det enda flere flasker der. Jeg spurte vaskehjelpen om hvem som hadde tilgang til det rommet, men han sa "Ingen, bygningen rives når skolen er slutt".

Fortalte det til en venn, men han dunka meg i hodet og sa jeg holdte på å bli gammel og gal. Men jeg er ikke blind, jeg ser noe bevege seg. Når jeg undersøker nærmere (fy faen, det er dønn mørkt og det er helt grusomt, men må man, så må man) hender det jeg hører noe knirkelyder også finner jeg ingen. Dørene er jo låst.

Er jeg gal?

Lenke til kommentar

Min far og meg var hos min kusine for mange år siden. Hun bodde i et gammelt hus på Sotra ( en øy utenfor Bergen). Vi sat og spsite middag og desert. Husker at min kusine hadde sotte seg inn i stuen og meg og min far sat på kjøkkenet og spiste ferdig. Det var bare oss tre i huset, men pluteslig hører meg og min far noen tunge steg fra 2.etasje. Hørtes ut som om det var noen som gikk med noen tunge arbeidssko. Min kusine opplevde og veldig mye rart i det huset.

Endret av Metalhead
Lenke til kommentar

Det gikk faktisk igjen i huset til en kamerat av meg. Av og til kunne man høre fottrinn i trappa, dempa riktignok, men dem kunne høres. Jeg husker nemlig en gang jeg og han satt i stua, drakk kaffe og skravla da det plutselig hørtes ut som om noen gikk i trappa. "Så lydt det er her" husker jeg at jeg sa, hvorpå kameraten min bare sa "Du hørte det du og ja? Bra, det skjer ofte det der skjønner du"

Etterpå fortalte han om skapdørene sine oppe på soverommet. Han kunne åpne dem, forlate rommet og gå ned, og hver gang han kom opp igjen, var skapdørene lukket. Han bare lot dem stå oppe likegodt.

*edit... typos

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar
På dassen på skolen min finnes det noe rart. Av og til ser jeg noe bevege seg inn eller ut doen. Bygget er eldgammelt og ved doen finnes det mange, mange gamle dører. Fikk lukket opp et dør en gang og der inne lå det tomme Tuborg-flasker. Neste gang (noen dager senere) var det enda flere flasker der. Jeg spurte vaskehjelpen om hvem som hadde tilgang til det rommet, men han sa "Ingen, bygningen rives når skolen er slutt".

Fortalte det til en venn, men han dunka meg i hodet og sa jeg holdte på å bli gammel og gal. Men jeg er ikke blind, jeg ser noe bevege seg. Når jeg undersøker nærmere (fy faen, det er dønn mørkt og det er helt grusomt, men må man, så må man) hender det jeg hører noe knirkelyder også finner jeg ingen. Dørene er jo låst.

Er jeg gal?

6458733[/snapback]

Ungdommer som har gjemt seg for å drikke opp pilsen til far?

Lenke til kommentar
Etterpå fortalte han om skapdørene sine oppe på soverommet. Han kunne lukke dem, forlate rommet og gå ned, og hver gang han kom opp igjen, var skapdørene lukket. Han bare lot dem stå oppe likegodt.

6465445[/snapback]

Wow, skapdører som er lukket, selv om du nettopp har vært oppe og lukket dem. :dribble: Spooky :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...