efikkan Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hei! Jeg lurer på om noen vet hvor jeg kan kjøpe gamle 12-V-legotog fra 80-tallet (de grå med strømførende skinne i midten). Jeg vil aller helst kjøpe nye esker, men også brukte til en lav pris. Alt fra serien er av interesse. Vet noen om hvor jeg kan kjøpe slikt? (innenfor Norge) Send meg PM om noen har noe til salgs. Jeg takker for alle svar. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 kjøp og salg skal vel helst taes i bruktmarkedet.. Selv har jeg et sånt tog, men skal ovehodet ikke selge det.. det er flittig i bruk den dag i dag av min nevø og niese.. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Det samme strømsystemet brukes vel i dag og, det er vel bare togsettene som har blitt oppgradert til en nyere versjon i løpet av nittitalet? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Vel var innom noen sider for en stund siden,men husker ikke hva de het. Men jeg vet jeg søkte på google og skrev legotog og bladde gjennom mange sider og undersider der. Det er det nermeste jeg kan hjelpe deg, så søk/let på legotog eller bare på modelltog så kommer det opp mange linker der . Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Litt om toghistorie i lego: -1979: Blå skinner, batteritog og etterhvert 12V-tog. Strømførende skinne. 1980-1990: Grå skinner, batteritog og 12V-tog. Lignende de blå skinnene. Strømførende skinne. 1991-: Grå skinner, 9V. Strøm i skinnene. Togene fra 80-tallet er ikke av samme type som 9V-serien, men hjulene er kompatible. Jeg er ute etter serien fra 80-tallet. (Den mitterste på bildet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå