Skribenten_ Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) hei, jeg har et program som kjøres på en 3,5 tommers diskett. men programmet kan kun kjøres i DOS. i manualen står det at jeg skal skru av maskinen, sette i disken, skru på maskinen igjenn forså skrive A:\ program.exe. men problemet er når jeg starter masknen så starter windows med en gang.. og jeg får ikke opp noe DOS komandolinje. er det moen der ute som kan hjelpe meg!? Endret 18. april 2005 av janern21 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 dos finnes ikke i windows xp, men jeg tror du kan laste ned dos-simulatorer/etterligninger som funker, har nok ikke navn eller link å gi deg Lenke til kommentar
Vegggen Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Du må antagelig inn i BIOS og endre boot rekkefølgen slik at diskettstasjonen står først. Da vil den starte opp på disketten hvis den står i. Dette forutsetter at disketten innholder oppstartsfiler, noe det høres ut som på din beskrivelse at den har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå