arcen Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hallo, plager meg at jeg ikke skjønner meg på dette. "Goth music often deals with thought-provoking topics, concentrating on societal evils, like racism, war, hatred of groups, etc. They tend to concentrate on the very "nasty, unhappy" topics that "North American culture" wants to "ignore and forget." Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Noe sånt som dette?: Goth musikk tar ofte opp tankevekkende emner, med fokus på samfunnets ondskap, slik som rasisme, krig, gruppe-hat, etc. De pleier å konsentrere seg om de veldig "stygge og triste" emnene som "Nord-Amerikansk kultur" ønsker å "ignorerere og glemme". Geir Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 ja..... med andre ord goth musikk er om hat og alle de dårlige sidene ved livet... som krig osv, Lenke til kommentar
arcen Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Weii, men sier oversettelsen noe om, gothere er FOR eller MOT. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) som oftest mot, det er iallefall min erfaring *Det kommer jo litt frem av den siste setningen at de virker som samfunnskommentarer... er sjeldent ment negativt det... edit: ordla meg utrolig dumt der... selvsagt er samfunnskommentarer som oftest ment negativt om den tingen de kommenterer, men bare for å påpeke hva som er galt... Endret 18. april 2005 av MrLee Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Min oppfatning er også at de heller "mot" disse tingene da de ønsker å sette fokus på ting som ikke er like hyggelige å forholde seg til i samfunnet. Endret 18. april 2005 av Vice Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 gruppe-hat Jeg ville sagt hat av grupper (minoriteter?). Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 gruppe-hat Jeg ville sagt hat av grupper (minoriteter?). Ja, det kan godt være. Jeg er ikke sikker på om gothere er for eller i mot noenting. Mitt intrykk er at de sitter på utsiden og beskriver det de oppfatter som samfunnets skavanker, uten egentlig å ta stilling. Gothere observerer, de går ikke i demonstrasjonstog. Men jeg har ikke hørt på en eneste goth-plate så nøye at jeg har fått med meg tekstene, så jeg tar kanskje feil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå