*Magnus* Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hei.. vurderer å kjøpe meg ntt skjermkort.. skal spare opp til high end system seinere.. men etter jeg prøvde å få av kjøleribben bak mitt 9800pro (som var limet fast) funker ikke AGP speed og AA mer.. har skiftet driere og alt.. så den er fucket.. kan ikke en gang spille high end spill uten at det hakker mer uansett, nåkk om det.. som sagt skal jeg ha R520 snart.. men vil ha noe som funker i mellomtiden.. vurderer X800XT eller XT PE.. men hvordan er det i forhånd til systemet mitt? ABIT NF7-S v2.0 1gb corsair 9800pro (duh) [email protected] ghz går dette bra eller ikke ? -takk Lenke til kommentar
apwr Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Det går nok bra, men du vil langt fra kunne utnytte skjermkortet maksimalt. Dersom du har planer om å oppgradere til r520 om ikke lenge, stiller jeg meg uforstående til hvorfor du ønsker å kjøpe et dyrt toppkort i dag. Det mest lønnsomme ville vært å oppgradere til et rimelig og middelsmådig kort, 6600GT for eksempel. Dette kortet står også bedre i stil til din nåværende maskinvare. Endret 18. april 2005 av apwr Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Det går nok bra, men du vil langt fra kunne utnytte skjermkortet maksimalt. Dersom du har planer om å oppgradere til r520 om ikke lenge, stiller jeg meg uforstående til hvorfor du ønsker å kjøpe et dyrt toppkort i dag. Det mest lønnsomme ville vært å oppgradere til et rimelig og middelsmådig kort, 6600GT for eksempel. Dette kortet står også bedre i stil til din nåværende maskinvare. fordi det kan ta over 1 år til jeg får råa til R520 å masse annet godis Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Det går nok bra, men du vil langt fra kunne utnytte skjermkortet maksimalt. Dersom du har planer om å oppgradere til r520 om ikke lenge, stiller jeg meg uforstående til hvorfor du ønsker å kjøpe et dyrt toppkort i dag. Det mest lønnsomme ville vært å oppgradere til et rimelig og middelsmådig kort, 6600GT for eksempel. Dette kortet står også bedre i stil til din nåværende maskinvare. fordi det kan ta over 1 år til jeg får råa til R520 å masse annet godis Jeg skjønner heller ikke hvorfor kjøpe et så dyrt kort når du skal ha r520 senere. Da ville jeg heller kjøpt f.eks 6800NU som holder til dagens spill og kanskje softmoddet det litt. 6800NU holder nok i et år med mindre du er veldig kresen. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 er kresen ja men pengene stopper opp på XT PE-.- og et ÅR med 1 3d kort er mye synes jeg.. blir som å skifte ut et geforce 2 med X800 uansett da.. nåkk om OT "hvor bra" vil det kjøre ? vil jeg miste MYE effect i det eller ? vil jeg framdeles kunne spille alle spillene så å si på max uten lagg ? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 (endret) de hadde ikke igjen noen ATI kort på datakjeden.. så jeg kikket litt på mpx... hvis jeg kjøper her, hvilket skal jeg velge ? Club3D - X800XT PE Gigabyte - X800XT PE Sapphire - X800XT PE Hvor lang tid bruker de på og sende ut til man får den som ca ? edit: og hvor mye i frakt tar de ? edit2: har litt lyst å gå for Club3D kortet.. er det bedre eller dårligere enn de andre? med tanke på bundle og Overklokking edit3: er i ferd med å bestille.. men skal jeg velge Bedriftspakke Posten express Bedriftspakke Posten Servicepakke posten? ?? Endret 18. april 2005 av *Magnus* Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 sry for bump.. Da er Club3D X800XT PE bestillt Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) sry for bump.. Da er Club3D X800XT PE bestillt Synd at du ikke bestillte deg skjermkort i løpet av helgen. Netshop hadde helgetilbud på Hightech og Asus X800XT PE til 3295 kr! Da hadde du spart 700 kr. Endret 19. april 2005 av Morten K Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 sry for bump.. Da er Club3D X800XT PE bestillt Synd at du ikke bestillte deg skjermkort i løpet av helgen. Netshop hadde helgetilbud på Hightech og Asus X800XT PE til 3295 kr! Da hadde du spart 700 kr. Damn.. lool.. typisk meg.. Håper ikke jeg mister ALLT for mange fps i spill med systemet mitt.. tror dere jeg kjører HL2,D3,FC på max uten lagg ? (trenger ikke max AA) D3 VET jeg at jeg får probs med i høy gfx.. men hva med resten? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Tror ikke PC-en din får utnyttet et X800 XT PE fullt ut en gang.. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Tror ikke PC-en din får utnyttet et X800 XT PE fullt ut en gang.. vet det.. derfor jeg lurer Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Nettopp derfor så er det nok smartere å kjøpe et Geforce 6600 GT, i hvert fall om du skal ha et R520 Lenke til kommentar
LWSR54 Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 hadde også xp [email protected] med en x 800 xt pe...men etter en 3500 amd 64 ser saken helt annerledes ut...stoooor forskjell på ytelse av skjermkort.. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 hadde også xp [email protected] med en x 800 xt pe...men etter en 3500 amd 64 ser saken helt annerledes ut...stoooor forskjell på ytelse av skjermkort.. hvor stor forskjell? GIGA stor eller ? quoter meg selv jeg.. tror dere jeg kjører HL2,D3,FC på max uten lagg ? (trenger ikke max AA) D3 VET jeg at jeg får probs med i høy gfx.. men hva med resten? Lenke til kommentar
sarcasm Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 lol hvorfor oppdaterer du skjermkort årlig? det er jo bare tull.. siste skjermkortet jeg kjøpte var et gf2 gt kort i '00 eller noe. har riktignok fått andre skjermort tildelt av heldige årsaker, men, gikk til gf3, ati r9600 (lol..) og har nå et nv 6600gt specs står kanskje i min sig? husker ikke helt men om du vil ha en saklig mening? hvordan spiller du hl2, d3 osv? er det multiplayer på høyt skilled nivå? hvis ikke, er det ikke stor vits med max fps, mens man sparer til bedre skjermkort.. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 lol hvorfor oppdaterer du skjermkort årlig? det er jo bare tull.. siste skjermkortet jeg kjøpte var et gf2 gt kort i '00 eller noe. har riktignok fått andre skjermort tildelt av heldige årsaker, men, gikk til gf3, ati r9600 (lol..) og har nå et nv 6600gt specs står kanskje i min sig? husker ikke helt men om du vil ha en saklig mening? hvordan spiller du hl2, d3 osv? er det multiplayer på høyt skilled nivå? hvis ikke, er det ikke stor vits med max fps, mens man sparer til bedre skjermkort.. spiller både SP og MP.. liker eyecandy.. håper det får til noen spill på max med 'decent' fps iaf Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 da fikk jeg kortet mitt omg nice synd at det var hovedkorted som var "fucked" slik t jeg ikke kan kjøre AGP speed.. står på OFF i biosen står det 8X men i 3d korte instillingene står det OFF Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Det går nok bra, men du vil langt fra kunne utnytte skjermkortet maksimalt. Dersom du har planer om å oppgradere til r520 om ikke lenge, stiller jeg meg uforstående til hvorfor du ønsker å kjøpe et dyrt toppkort i dag. Det mest lønnsomme ville vært å oppgradere til et rimelig og middelsmådig kort, 6600GT for eksempel. Dette kortet står også bedre i stil til din nåværende maskinvare. man er ganske dum hvis man oppgraderer fra 9800pro til 6600gt da. forsjellen er ikke stor i de fleste spill. er bare i kraftig pregete openGL spill du merker noe stor forsjell Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 hvorfor klarer jeg ikke mer enn 1024x768 på ruby demoen? øker til 1280x1024 osv osv så krasjer den med at den sier at den ikke finner texture å masse annet rabbel.. noen som vet? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 forresten.. kan det hjelp og oppdatere BIOSEn bare ? vil det da kanskje kunne bruke 8X AGP? i BIOSEN min står det AGP Speed: 8X i 3d instillinger står den på OFF.. dette har skjedd både på 9800 og x800.. så må være HK'et.. kan det hjelpe? eller er det helt ut av mål? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå