Gå til innhold

6600GT vs 6800 LE med åpnet pipelines

despo

Anbefalte innlegg

Har lest "Ytelseguide: High-End (fra 6600GT / X800SE)" og gjort en del "research" :p Men jeg klarer ikke finne utav hvilken som er best av 6600GT og 6800LE.

6800LE kan bli omtrent like godt som et 6800NU, med åpning av pipelines/overklokking (eller tar jeg helt feil her?).

Da blir det vel som å sammenligne et 6800NU mot et 6600GT. Hva er ytelsesmessig best?

Grunnen til spørsmålet er at 6800LE er billigere enn 6600GT. Alt kokes ned til et "best bang for buck" spørsmål.

På forhånd takk h0'es :!:

!OBS! Beklager n00bness/skriveleif !OBS!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt at LE versjonene er "billig" versjonene av skjermkort. Som for eksempel er ultra versjoner bedre enn de vanlige. Produsentene bestemmer ikke NÅ! Ja nå skal vil lage ultra, noen blir bare bedre enn andre. En celeron prosessor er egentlig en "f### up" versjon av den vanlige P4'en. Så LE, er etter min mening de korta som har litt dårligere chip's!

Edit : Correct me if im wrong! Enlighten me!

Endret av Chris_LoX
Lenke til kommentar

Er det ikke slik at celeronp4 prosessorene er laget med mindre cashe enn en vanlig p4? Akkurat som om 6800GT har ddr3 minne som er mye raskere enn ddr1 minnet som er i 6800LE ?

For meg virker det som om alle chippene har blitt laget med full hastighet (dvs klokke hastighet/pipelines), men de billige chippene har fått skrudd ned hastigheten? Bare til å skrus opp? :p

Lenke til kommentar

Jeg får over 10000 i 3dmark03 med et overklokket 6600gt (se signatur) og jeg tror ddr1 rammen til 6800LE gjør det til et svakere kort, uten å ha noen form for bevis, bare mine spekulasjoner.

Grunnen til at jeg ikke vill anbefale 6800LE er at veldig mange får myslykkede softmodder, dvs at de ikke får åpnet pipelines og det yter da betydelig dårligere en 6600gt.

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Det med at 6800le har 256-bit tror jeg faktisk har endel å si, uten at jeg skal siu det for sikkert... åsså må du jo tenke på at hvis du er heldig og får åpnet alle 16 pipelinene på le-kortet så blir det knall....

Er jo en kar som har klart å fått 13000 poeng i 3dmark03 med ett le-kort...

Endret av RegRot
Lenke til kommentar

LE har låst pipelines som av og til kan åpnes. Klarer man det vil LE kortet yte bedre enn 6600GT kortet. Men uten modding er 6600GT best.

Siden du skriver at du skal åpne pipes vil nok LE kortet lønne seg.

Men husk, er ikke alltid man klarer å åpne pipes, noen kort kan man åpne noen, andre alle og et par, ingen.

Men som oftest kan man åpne noen ihvertfall.

Lenke til kommentar

I 3dmark 03 så får jeg rundt 11992 3dmarks... Det er seff med softmod (16x,15vp) og ca 350/850 gpu/minne frekvens.

Vil tro jeg lett skal klare å presse det opp i 12500 elns med litt mer kjøling i kabinettet.. rammen makset ut på rundt 894 tror jeg det var, og coren klarte jeg faktisk å presse opp i over 400 før ting begynte å kræsje.

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar

Det som ikke kommer frem her er at man mister all garanti hvis man åpner pipelines til 6800LE, samt at ikke all kort lar seg åpne til 16 pipelines. Det er ingen garanti.

Det sikreste kjøpet er nok 6600GT, da er du garantert en ytelse hver gang. Kjøper du et 6800LE kort som ikke lar seg åpne, er dette direkte seint i forhold til 6600GT. Blir litt det samme som radeon 9600XT mot 9800se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...