N_R Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Har stappet i noen disker i boksen min, og lurer på om psu'en kanskje er litt liten. Har random boots helt uten forvarsel, 2-4 ganger i døgnet. Begynner å bli litt slitsomt..... Andre tips til hva det kan være??? Kan jeg få sjekket om dette faktisk er problemet ved å bruke et multimeter eller noe? Er litt grønn her.... Har ihvertfall en 9600, Barton 2500 uklokka, 6 disker og en cd-rom. Dette drives av en Chieftec PSU fra attenhundreogfemti eller noe sånt, (2002?) satt i kabinettet da jeg kjøpte den. 300 W står det, HPC-300-202 er modellnummeret. Har fått anbefalt denne NorthQ-saken, men er visst litt delte meninger om den... virker som om de som har problemer er de som har koblet på litt stash?? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123271&cks=PLC På jobben har vi forhandleravtale med Norek, så ønsker meg i utgangspunktet noe fra Komplett sine sider.... Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Har stappet i noen disker i boksen min, og lurer på om psu'en kanskje er litt liten. Har random boots helt uten forvarsel, 2-4 ganger i døgnet. Begynner å bli litt slitsomt..... Andre tips til hva det kan være??? Kan jeg få sjekket om dette faktisk er problemet ved å bruke et multimeter eller noe? Er litt grønn her.... Har ihvertfall en 9600, Barton 2500 uklokka, 6 disker og en cd-rom. Dette drives av en Chieftec PSU fra attenhundreogfemti eller noe sånt, (2002?) satt i kabinettet da jeg kjøpte den. 300 W står det, HPC-300-202 er modellnummeret. Har fått anbefalt denne NorthQ-saken, men er visst litt delte meninger om den... virker som om de som har problemer er de som har koblet på litt stash?? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123271&cks=PLC På jobben har vi forhandleravtale med Norek, så ønsker meg i utgangspunktet noe fra Komplett sine sider.... er bare å bytte vifter vis du vil at den ska vaere stillegående Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Andre tips til hva det kan være??? Kan jeg få sjekket om dette faktisk er problemet ved å bruke et multimeter eller noe? Er litt grønn her.... Tjaaa... det burde vel gå greit.. Du kan f.eks. sjekke at spenningene er som de skal være... er de for lave kan det tyde på overbelastning. Da må du nok skifte ut psu'en Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 den beste psu'n til ditt formål er nok MIST 500watt, den er kraftig og så godt som lydløs! bakdelen er jo selvsagt at den koster 895,- og ikke selges på komplett.no (selges på microplex.no og digitalimpuls.no) den northQ'n der skal være forholdsvis stillegående, men ikke så kvalitet dessverre. mye delte meninger som du sikkert allerede har hørt. jeg ville anbefalt deg og invistere i MIST'n, da har du en knallgod og stille psu som holder i mange år fremmover. det har hvertfall jeg gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå